Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Malin wiper - 13 maj 2020 13:15


 

I dag på vår promenad så såg jag denna Talbot Samba Cabriolet från 1984. Den såg så fin och välskött ut och man slås av att många äldre bilar blir bara snyggare med åren. Klicka här för att se massor av bilder på detta bilmärke


 

Från sidan har den en röd färg i sidoskyddet som jag inte fick fram på bilden

 

       

  





 

Detta lutande träd står bakom lekparken framför vårt hus och det ser nästan ut som det håller på att falla ner. Jag kom på för sent att jag hade kunnat göra nåt kul av denna bild så jag skall fota det igen


 

En rolig badrumsmatta med motiv av ett får hängde så fint ner från en balkong

 

                   animated-sheep-image-0036                                   animated-sheep-image-0036     

 

Den här ingången till ett hus såg så inbjudande ut. Den hade både en fin dörr, bänk, skoborste och en blomma i stor kruka. Gillar även hur dom gjort med stenbeläggningen där det lutar och även konstruktionen på sidorna om bänken. Det var arkitektoniskt snyggt.


 

Krukan på nära håll. Fotade detta i Västerås sist vi var dit med elbilen


  

Detta är en sak som man rostar kaffebönor i på en vedspis. Den hängde på Runes Café sist vi var dit. Det går säkert att rosta nötter i en sån också. Klicka här för att se en likadan på bild på tradera. Klicka  här för att se en annan modell av gammal kafferostare

 

                                    


Vilken miss vi gjorde när vi bokade om bilen tills på fredag för nu är det sol och mycket finare ute. Hoppas det blir så på fredag också. Vädret ändrar sig flera gånger/dag så det är svårt att bestämma saker när man inte har egen bil längre. Vi har varit ute på en kortare promenad så det blir ytterligare en efter lunchen. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag mina kära besökare

 

     

Elvis med låten His latest flame. Här med blandade bilder från då och nu

 

 

Minnesbild från 13 maj 2019 utanför Åsby Kött och vilthandel. Då var det mycket varmare. Vi blev så törstiga så vi gick in där för att köpa en läskande dryck 

  


#Talbot #Träd #Badrumsmatta #Dörr #Kafferostare #Elvis #Minnesbild

Av Malin wiper - 13 maj 2020 08:00


 

Vädret i går var toppen tills 14.30 då det blev mörkt på himlen och det började blåsa kraftigt och sen kom regnet. Det blev därför ingen fler promenad i går men vi fick en tillräckligt lång promenad på förmiddagen

 

 

Nu har dom börjat sätta igen hålet dom grävde häromdan i och med att ett rör gått sönder. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om detta.

 

 

Nu ser det ut som en landningsbana för rymdskepp

 

                animated-spaceship-image-0037                                             animated-spaceship-image-0037 

 

 

Vi skall ju få tillsnyggat på våra gårdar och jag önskar att vi kunde få såna här bänkar med bord framför varje ingång som dom har här på ett annat område som tillhör Hallstahem. Vet ju att vi kommer att få bänkar så det skall bli spännande att följa

 

       

Dagens vindsnurra som gjorde att jag fick mig ett gott skratt. Man tager vad man haver

 

                               

 

 

Hoppas denna ingång till Folkets Park får stå kvar. Folkets Park sitter djupt inrotad i mig. Var ofta på Sundsvalls Folkets Park när jag var ung. Billigt nöje men så roligt man haft det.

 

 

Min man undersöker en fredsduva som är ett av motiven på grinden

 

       

Rock'n roll: Daiana Guspero & Miguel Angel Zotto 

 

 

Vädret skulle bli bra i dag och därför hyrde vi elbilen. När vi vaknade så snöade det för fullt och det blåser rätt mycket så vi vet inte än om vi skall boka om bilen för det går ju varken att fota eller promenera dit vi tänkt åka. Vädret kan ju ändra sig till 10.00 så nu fick vi lite att tänka på. En timme före utsatt tid så kan man omboka. I natt vaknade  vi båda två 01.11 och kunde inte somna om på ett bra tag. Det är som en lång oviss väntan och det påverkar mer och mer så nu gäller det att ta till avslappning för att inte låta rädslan ta över helt. Vi sitter alla i samma båt och ovissheten tär. Vi bestämde oss till slut att boka om bilen tills på fredag för min man såg att vädret skulle bli bättre då men det kan man inte helt lita på. I detta läge som är nu så hade det varit toppen att egen bil så det känns lite märkligt att efter 30 år vara billös. Tur ändå att elbilspoolen för vi kan ju inte heller åka buss.

 

 

Jag får helt enkelt fortsätta att städa i lådor. På bilden har jag städat i två lådor i TV-bänken. Där har vi cd-skivor och DVD filmer. Dom verkliga favoritfilmerna har jag satt i bokhyllan. I dessa lådor var det rena kaoset med allt huller om buller och saker som inte skulle vara där. Det är jätteskönt att få städat bort allt onödigt så det blir lite mer till Second hand nu. Som det ser ut ute nu så vill man inte ens gå ut för det är svinkallt. Nu skall vi äta frukost så jag önskar er en så fin dag som möjligt. Sköt om er.

 

                      



#Vädret #Landningsbana #Vindsnurra #Folkets #Daiana

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards