Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2021

Ford Sedan 1946, Avalon Jazz Band och Cadillack De Ville 1979

Av Malin wiper - 23 maj 2021 09:06

 

I går då vi var ute och åkte runt med min son i Enköping så ropade sonen till: ni måste stanna för jag såg en häftig veteranbil på en parkering. Det var denna han såg och jag blev eld och lågor av bilen. Det är en FORD SEDAN 69 A från 1946. När jag letar på nätet så finns det ingen som ser ut som denna. Den är ju mer en wagon. Därför kan jag länka till bilen. Färgen är en mix av gul, rödguld och orange den sken som en sol där den stod och tjusade dom som åkte eller gick förbi

 

                             


 

Det måste helt enkelt vara en omgjord Ford Sedan. Har aldrig sett nåt liknande

 

          animated-dividing-line-image-0262 

 

 

Lite snett framifrån. Den som äger denna bil har fixat till den så den ser ut som ett konstverk

 

     

Avalon Jazz Band med La Mer (Beyond the sea) en låt från 1946 men i nutida tappning 

 

 

Så här ser den ut bakifrån

 

                                  

Här passar det in med lite retromuggar i emalj. Dom och många fler finns på Smart Fritid . Jag har haft en länk dit förut men den föll bort så jag har satt en ny på höger menyrad i bloggen under min presentationsbild. Deras emaljmuggar är så tidlösa och snygga

 

 

Vi åkte även förbi Granngården i Enköping och där såg jag denna CADILLAC DE VILLE från 1979

 

                                                                        

                                 Clipart Library 

 

Det är en elegant och tjusig bil som sticker ut

 

  

Så läcker grill

 

      

Cadillack De Ville 1979 

 

Vi hade jättetrevligt i 3,5 timmar hos min son Mr C. Min son tog oss till två platser där vi promenerade och njöt av fin omgivning. Jag har ett inlägg till innan jag kan skriva om besöket hos min son. Han skulle sen till en kompis och kolla på lite filmer. Vi for vidare på nya äventyr innan vi styrde kosan hemåt. I dag skall vi bara ägna oss åt hemmet som blivit lite eftersatt med städning och lite annat. Det är ju lite varierat väder just nu med sol, regn och mörka moln. Hoppas ni har en fin helg och får en skön söndag också. 

 

                                                           


                            Clipart Library 

 

 #Ford #Avalon #Emaljmuggar #Cadillack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards