Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Malin wiper - 13 maj 2021 14:26

  

Vi kom i alla fall iväg med hyrbilen än om jag hade besvärligt att gå. Min man sa till mig att du måste köpa inlägg för hälsporre och ett par nya sneakers av bra kvalitet. Min man har själv haft hälsporre och det höll på i över ett år

 

 

Vi gick in på ett Apotek och jag frågade personalen om dom trodde det var hälsporre. Av det jag berättade så stämde det in på den åkomman. Jag köpte då ett paket med inlägg som kostade 185 kr. Inläggen är av märket Rehband QD Spur Pad. Jag behöver fler till andra skor så jag skall då skicka efter för då kostar det just nu bara 119 kr. 

 

 

Framsidan och baksidan av inläggen. På baksidan skall man ta bort en film där det under är självhäftande.

 

 

Jag var tvungen att köpa nya skor (sneakers) också och dessa hittade jag på Ryns Outlet på Erikslunds Shoppingcenter. Vi var där så tidigt så det var knappt nåt folk där och allt gick snabbt. Jag hade velat ha lite ljusare sneakers men dessa kändes bäst på fötterna. Dom är i mocca och ett tyg som glittrar. Man får en känsla av seglarskor när man ser dom. Märket på skorna är Remote soft och dom är väldigt stabila och uppbyggda. Dom var 20% nedsatta och gick då på 760 kr men dom har kostat 950 kr från början 

                                  

 

      

Village People med In the navy och den passar ju bra nu  

 

 

Jag tog på skorna direkt och la in inläggen och det kändes mycket bättre och stabilare. Jag kunde efter det gå 200 m och när jag sen satt mig en stund så kunde jag gå tillbaka till bilen. 

 

      

Hälsporrekliniken

 

Klicka här för att komma in på en sida med övningar för hälsporre. Jag har redan börjat med dessa fotövningar och det verkar fungera och man måste göra dom flera gånger/dag. Man måste få bukt på sånt här snabbt för annars så kan man få dras med det jättelänge. Jag är beroende av promenader och att kunna ta mig ut. 

 

                                                                      


                                Clipart Best                         

I dag var det nog den varmaste dagen hittills men inte den där fuktiga värmen utan den är riktigt behaglig. Vi har haft en toppenfin dag och jag har lite mer att skriva om men det kommer i andra inlägg. Det blev ändå inte lika mycket bilder som jag brukar fota i och med hälsporren som gjorde att jag inte kunde gå omkring som förut. Jag fick fota många bilder från bilen. Nu skall jag bara ta det lugnt och kolla nån film, serie eller dokumentär. Ha det så bra och sköt om er kära besökare 

 

       

Donovan med Sunshine Superman 

 

 

 #Elbilen #Hälsporre #Inlägg #Sneakers #Village #Donovan

Av Malin wiper - 13 maj 2021 08:30


 

När min man åkte iväg på eftermiddagen i går för att få stråldos nr 2 så promenerade jag ner till Lidl för att handla några saker som fattades. När jag kom fram till kassan och skulle ta upp mobilen som jag tordde jag hade i min tygpåse så fanns den inte där. Det var väldigt pinsamt så jag smög iväg med varuvagnen för att lägga tillbaka varorna. Jag är så van att ha jacka men i går hade jag en tröja/hoodie 

 

   

Så här ser den ut (hoodie) och jag tänkte inte på att det ju fanns fickor på den så jag hade kunnat ha mobilen där. Jag hade även kunnat gå ner igen efter att ha hämtat mobilen. Jag hade bytt skor till sandaler när jag promenerade ner till butiken och fick helt plötsligt ont i höger hålfot och på hälen. Till slut höll jag inte på att ta mig hem så jag fick sen lägga foten på en icegelépåse. Förra året hade jag inga problem alls med att byta till sommarskor. Hälseneinflammation har jag haft en gång men det kan ju vara hälsporre också. Alltid är det nåt och jag som behöver kunna promenera i och med min nackskada som även påverkar ryggen. 

 

 

Det var dessa lila ecco sandaler som ställde till det fast bara på höger fot. Jag har haft dom sen 2017 men dom är inte mycket slitna. Dom andra är min mans och dom köpte han samtidigt. Han sliter ut skor snabbare än mig. Jag hade inga som helst besvär med foten innan jag bytte skor

 

    

Joe South med Walk a Mile In my shoes. Joe South var en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han dog 2012 i en ålder av 72 år. Denna låt har man mest hört med Elvis Presley

 

                                                      


                        Funny Ness 

     

Wouter Kellerman med ledmotivet till Game of Thrones. Jag är ett fan av honom och när man kommenterar under klippen så svarar han alltid sina fans och det är det inte alla som gör. En eloge till honom. Jag har inte sett den prisade serien Game of Thrones så jag skall kolla runt vart den finns på nätet att se 

 

                         


                                   Selma Music 

Vi har hyrt elbilen igen för vi måste passa på innan min man blir för dålig av strålningen. Tyvärr så är det besvärligt med foten i dag också. Jag tog till en träning jag fick då jag hade hälseneinflammation och den hjälpte lite så jag kan ta mig fram långsamt. Det är under hålfoten mot hälen som det gör ont och går jag länge så fortsätter värken upp i benet. Tänk att det alltid skall vara nåt och det kom som en blixt från klar himmel. Jag har tagit Hirudoid kräm under foten för det kan ju vara att jag gått på nåt hårt ute. Nu kan jag i alla fall ta mig fram långsamt för i går kväll kunde jag inte gå alls. Är det inte bättre tills på måndag så ringer jag Fysioterapin för en tid. Man kan avbeställa bilen en timme före så vi får se hur det känns. Det är hela 13 grader varmt på morgonen så det lär bli lika varmt i dag som i går då det var 23 grader.          

 

 

                                       

#Stråldos #Mobilen #Sandaler #Joe #Wouter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards