Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 27 april 2011 19:07

 


Dom hade fått ut utemöblerna för vädret har ju varit toppen en längre tid men nu är det lite kyligare i luften så vi satt inomhus.

 

   

Klicka här för att kolla vart detta porslin finns nånstans.        

 

Klicka här för att komma in på Café Lakatos på facebook

 

  

 

På uteborden hade Maria Lakatos satt ut en eldig ros i en liten kopp på varje bord och det lyste verkligen upp.

 

  

 

I vanliga fall är det fullsatt där men vi kom en sån där mellantid då det inte är så mycket folk men när vi satt och fikade så kom det in lite folk igen.

 

    

 

Denna snickerskaka har Maria bakat själv och det gör hon ofta. Så mycket gott som det finns där och vi kan avstå....  jag blir verkligen förvånad. Det är nu dag fyra på halv kur och det känns rätt bra och man blir mätt fort.

 

  

 

Vi tog varsin smörgås med skinka och dom gör iordning den medans man väntar och då blir det ju nåt helt annat. Jag fick bara i mig en halv.

 

  

 

  

 

  

 

Kunde inte låta bli att fota rosorna på toaletten heller...  Det är så fräscht och pyntat därinne.

 

   

Detta är en bild på mig som är några år gammal.  

 

Tänk om man skulle ha sig själv eller nån annan avbildad på toalocket...  
 

Free Orkut Facebook and My Space Chocolate Graphics Glitters
Orkut Myspace Facebook Chocolate Comments & Graphics

 
 
skrivmoster

skrivmoster

27 april 2011 20:30

Jag bara måste försöka hitta detta cafe´ nån gång när jag är i trakterna! Det ser så mysigt ut och verkligen smakfullt inrett och mycket frestande fika!
Fick mycket gott på juntan idag med! När ska jag börja med min kur tro? Det är "hög tid"!!

Kram på dej!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2011 22:21

Det tycker jag verkligen att du skall göra och jag kan följa med :0))

Härligt det låter med junta och godsaker ;) Du ser ju inte ut att vara nåt överviktig.

Ha en fin kväll
kram

 
Cattis

Cattis

27 april 2011 20:48

Underbar färg på rosen. Jag köpte en miniros nu i påsk som hade ungefär samma och den hoppas jag överlever ute för nu sitter den i en av mina rabatter.

Ett sånt toalock hade varit roligt att ha.
Men man får hoppas på att de lyfter på locket innan de sätter sig. :))))))

Kram och ha en bra kväll

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 april 2011 22:20

Ja verkligen. Vad härligt att du har en sån rosväxt i din rabatt. Ja du det hoppas jag också med toalocket :0))

Ha en fin kväll själv
kram

 
Sussi

Sussi

27 april 2011 22:14

Det är så underbart att utemöblerna kommit fram både här och där. Det är mysigt att kunna sätta sig ute och fika utan att frysa!
Du visar så mycket gott från cafet så det börjar vattnas i munnen på mig :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

27 april 2011 22:19

Ja du nu känns det sommar och träd och buskar slår ut sina knoppar. Du brukar också visa en massa smaskiga gosaker :0))

Ha en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

27 april 2011 22:15

Snickerskaka låter mumsigt det har jag aldrig smakat...kan tänka mig att den är loaded med calories ;o(
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

27 april 2011 22:18

Jag har inte heller ätit nån sån men hon gör inte så söta bakverk och har bra råvaror så man får inte samma sötsug. Fast nog är det mer kalorier än i en smörgås ;)

Ha det bra vännen
kramar

 
Annawii

Annawii

28 april 2011 07:37

Vas mysigt det såg ut där :).

Stor kram

http://www.annawii.blogg.se

Malin wiper

28 april 2011 08:05

Hallå där! ;) Det är verkligen ett toppenställe. Dom har haft 4-årsjubileum i år

Ha en fin dag
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

2 maj 2011 22:44

En sådan toalett skulle jag nog ha svårt att göra mina behov i. Tänk att sitta vid någon.. nej..(Dock så tycker jag om bilden) Jag gillar hennes arrangemang på toaletterna, riktigt fina.
Mitt snålvatten rinner av allt god som fanns att köpa.
Visst är det härligt när utemöblerna kommer fram, fast som vädret varit nu några dagar så känns det lite avlägset ändå.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

2 maj 2011 23:11

Håller med dig, det var bara ett skämt. Maria har väldigt fint och fräscht på sin kundtoalett. Snålvattnet rinner verkligen när man är där. Synd bara att det är så kallt nu så man inte kan sitta ute

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards