Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2021

Husvagn, husbil, Shäferhundklubben och Haley Reinhart

Av Malin wiper - 27 april 2021 10:45


 

När vi var till min son i söndags så åkte vi omkring i elbilen och stannade på en del ställen för att promenera. När jag såg denna gamla husvagn som stod en bit från vägen och såg så övergiven ut så stannade vi där en stund och gick en promenad. På husvagnen står det: Västerås Flygmuseum fast vi var i Enköping

 

               animated-aeroplane-image-0294                                    animated-aeroplane-image-0294


 

När vi promenerade vidare så dök denna skylt upp. Svenska Schäferhundklubben Mera Dog låg i närheten.


 

Detta är klubbhuset och man slås av all tomhet som råder nu då man promenerar omkring

 

Klicka här för att se en vindsnurra i form av en Flamingo


 

Jag dyker ofta på nån stol som ramlat ner eller hamnat i en annan position


 

Det fanns en stor gräsplan där dom utövade agility

 

                              animated-dog-image-0057


  

Lite längre bort utanför ett höghus stod denna husbil som såg ut som den var en omgjord hästtrasport. Det är istället en MERCEDES BENZ L508 D från 1983.


 

Vid en bensinmack stod denna VOLVO 142 från 1974 och då måste man ju bara ut och fota

 

  

Sen åkte vi vidare och såg denna färgstarka utsmyckning högt ovanför vägen. Jag rusade dit och fotade och jag antar att det skall föreställa en tusenfoting

 

        

En baby tusenfoting (Millipede) 


Jag började titta på Oscarsgalan i går på TV4 play men den var ju så urbota tråkig så jag kunde inte se klart. Sen är det så många pausar så bara det gör att man inte orkar. Jag får kolla på dom nominerade filmerna så småningom.

 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om kosttillskott. Där står det precis som jag tycker ang detta med att äta kosttillskott. Får man i sig tillräckligt med näring i kosten så är det som att slänga pengarna i sjön när man tar till en massa tabletter i onödan. Jag själv testade för många år sedan då det började bli populärt. Jag mådde inte alls bra och blev övervitaminiserad. Jag fick klåda på kroppen och mådde konstigt så jag slutade direkt när dom symptomen kom. 

 

       

Creep Vintage Postmodern Jukebox Radiohead  cover ft Haley Reinhart

 

Vi har fått ett recept på morotssoppa av A-G och min man skall laga till den som lunch i dag. Recept och bilder kommer senare. Jag har själv aldrig ätit morotssoppa så det skall bli spännande. Det var 5 grader varmt när vi promenerade ut och vindstilla för en gångs skull. Solen skiner lite men det är april, april fortfarande. Jag har lite svårt för att hinna med bloggen och att  besöka bloggvänner just nu för vi är ute rätt mycket och inläggen tar tid. Ha en skön tisdag kära ni som tittar in.

 

                

 

#Husvagn #Shäferhundsklubben #Klubbhuset #Agility #Mercedes #Tusenfoting #Haley

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards