Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 april 2021

Av Malin wiper - 4 april 2021 16:30

    

Tänk att det fanns en tid då man kunde bjuda hem folk. Detta är en minnesbild från juni 2012 då vi hade besök av våra vänner A-G och L-G. Då bodde vi på Storgatan i Vaggeryd i en härlig trerummare. En bit bakom soffan hade vi matsalsbord. Efter 2 år var vi tvungna att flytta på grund av oväsen fast vi ville bo kvar. Vi hade tur och fick tag på en lägenhet direkt men det var en tvårummare så det blev lite trängre. Den vi bor i nu är en stor tvårummare. Hade vi inte behövt flytta så mycket så hade vi haft bättre ekonomi. Soffan var nedsutten så den behövde bytar och lite annat. 

 

            animated-dividing-line-image-0180

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där man ser längre ner på sidan hur en del av lägenheten på Storgatan såg ut från hall till vardagsrum. Där finns även två filmklipp

 

Klicka här för att se hur en del av vardagsrummet såg ut i vår förra lägenhet i Vaggeryd. Vi trivs väldigt bra i den lägenhet vi har nu också för den har ett väldigt bra ljusinsläpp i och med stora fönster och att ha både badrum och toalett underlättar verkligen. Vi har ju fått plats med tvättmaskin i badrummet. Det blir lite minnesbilder och tillbakablickar nu emellanåt för att kunna fylla bloggen

 

 

Här en minnesbild på mig och min väninna Barbro då vi fikade på Byarums Hembygdsgård 2013. Den låg 5 km från Vaggeryd. Då bodde Barbro i ett hus i närheten av oss och jag lärde känna henne på Mimmis Stickcafé. Hon flyttade tillbaka till Nynäshamn efter några år. 

 

        

Harproli spelar här The Beatleslåten Yesterday på munspel. Han har alltid en rolig handling till sina klipp. Alla är olika och spännande att kolla på. Jag har haft en låt förut inne med honom. Yesterday passar så bra för detta är ju ett nostalgiskt inlägg 

 

                 

Här ser ni fina härliga Mimmi som drev Mimmis Magasin

 

Klicka här för att se lite fler bilder från Mimmis Stickcafé. Jag saknar fortfarande Mimmis Magasin. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2011

 

                 


Rundstickor från Linde Hobby 

 

I Vaggeryd hade dom Vaggerydsdagen varje år och då fick man även se en artist på scenen. På Vaggerydsdagen 2013 så kunde man se Jenny Silver på stora scenen

 

Klicka här för att se hela inlägget med Jenny Silver

 

       

Här filmade jag Jenny men jag hade inte lika bra kamera då som nu så det låter hemskt och det fanns ingen stabilitet. Klicka här för att se vad Jenny Silver sadlat om sig till  

 

Klicka här för att läsa om Vaggerydsdagen 2016 del 1, klicka här för del 2, klicka här för del 3

 

 

Jag avslutar med en minnesbild på mig där jag sitter på en bänk på Tändsticksområdet i Jönköping i maj 2013. Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag

 

Minnesbild #Byarums #Mimmi #Jenny #Tändsticksområdet

Av Malin wiper - 4 april 2021 11:00


 

Vi träffade Lars och Monica på Hallsta Café & Restaurang i fredags. Jag fick fota hans häftiga T-shirt där det står Konst & Kulturrundan i Kolbäcksådalen. Det är en konstrunda som återkommit varje år och vi har besökt en av dom. I år blir den digital på grund av Corona. Förra året blev den inställd

 

                 


Konstnärscentrum 

 

Vi köpte 3 tavlor på Konstrundan i april 2017. Detta är en av dom och den är målad av Karin Koskinen och vi kände direkt att vi ville ha den. Det är som att det är vi som står där mitt i olika faror som härjar runt oss. Den stämmer så bra på allt som hänt genom åren.         

 

 

Vi köpte även denna som är målad av Camilla Koskinen. Jag tyckte den påminde om sångerkan Nana Mouskouri.

 

       

Nana Mouskouri med From both side now. Hon är en grekisk sångerska som sjunger musik med inslag av grekisk folkmusik av bland andra Mikis Theodorakis och Manos Hadjidakis. Hon sjunger jazz, pop samt klassisk musik av Verdi och Mozart. Hennes skivor har sålts i mer än 350 miljoner exemplar

 

 

Här ser ni tavla nur 3 som vi köpte av Sandra Åkerblom. Det är ett tryck och jag tyckte den var så innovativ, surrealistisk och häftig


  

Nu kan min man äta lite annat än bara soppor i och med att tungan har läkt ihop lite mer och det gör inte lika ont i halsen då han sväljer. Han fixade till en korvomelett i går men det tar tid för honom att äta men huvudsaken är att han får i sig maten. Här ser ni receptet:


Vispade ihop 3 ägg med lite salt och en masked grädde. Kryddade den med medelhavskryddor. Skar två korvbitar fint och stekte i en stekpanna och hällde på äggstanningen och rörde runt. Inte för hög temperatur. Jag provsmakade lite och det var jättegott

 

                 

                     via GIPHY 

I dag har vi sol igen och 3 grader varmt på morgonen. Jag har så lite att skriva om så det får bli som det blir tills vidare. Nu har jag i alla fall jobbat på att släppa tankar då jag lägger mig för att somna. Jag har tagit till mig Naprapat Davids blogginlägg och det visade sig att jag somnade lättare då jag fick bort dom snurrande tankarna i huvudet. Nu har det börjat fungera och jag somnade som en stock i går. Tack Naprapat David Värnamo 

 

                                            animated-sunday-image-0008 

Söndagar tycker jag är den tråkigaste dagen på veckan och den går alltid så sakta. Vet inte om jag skall ha en vilodag inomhus eller om jag skall ta nån eller några promenader. Jag har inte bestämt mig än men bäst vore ju att gå ut i solen och njuta. Önskar er alla en skön söndag vad ni än skall hitta på

 

        

Johnny Cash med Sunday Morning coming down  



#Konst #Karin #Camilla #Nana #Sandra #Korvomelett #Naprapat #Johnny

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards