Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 april 2021

Av Malin wiper - 17 april 2021 16:00


 

I torsdags då vi hyrde elbilen så åkte vi även ner till Mälarpromenaden. Där hade vi tänkt att både promenera och sitta på nån bänk och ta en kopp kaffe med dopp. När vi kom ner dit så såg vi att dom höll på att jobba med gångvägen 


 

Dom håller på att lägga på nytt underlag och här använder dom en markvibrator för att packa ihop gruset. Mälarens vatten ser man till vänster sida om bilden

 

 

Detta är en bild på mig från 31 december 2020 då jag gick ut på en brygga från Mälarpromenaden

 

Klicka här för att se när vi gick på Mälarpromenaden 26 november 2020. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 18 september 2020 då vi befann oss på Mälarpromenaden då det var lite mer intressant att se 


 

Vi hittade ett ställe där man var lite skyddad från blåsten men ändå såg Mälarens vatten. Här häller min man upp kaffet från termosen

 

                                                 

                              Söder Kajak

 

Nu var det andra gången vi använde Hallstahems kaffemuggar som går att vika ihop. Dom som alla hyresgäster fick i julklapp från bolaget plus blomma och sittunderlägg. Vi tog inte med oss några smörgåsar till kaffet utan vi köpte bröd från Bread & Sweet by Jennie där vi fikade på morgonen. Jag valde deras andra sorts croissant och min man en bulle och det var supergott. Dagen till ära fanns det inga begränsningar. Sen satt vi där ett tag och bara myste och kollade ut över vattnet


 

Sen promenerade vi vidare och här ser ni min man på en av många fina träbroar som dyker upp på Mälarpromenaden

 

      

Creedence Clearwater Revival med Green River


 

En lång kanal som ligger ovanför promenadstigen. 


 

Helt plötsligt låg där en andhane alldeles nära där vi gick. Han brydde sig inte om oss för dom är så vana vid folk


 

En cykel dök upp och den låg så till så det såg ut som den hade tre hjul. Det tredje hjulet längst fram satt själv fast vid cykelstället

 

 

Avslutar med en av dom andra träbroarna runt Mälaren

 

Vi hade tänkt gå en längre promenad efter lunchen i dag och ta med oss kaffe men vi blev så trötta. Vi tar denna promenad i morgon istället och då på förmiddagen för då är vi piggare. Vi har ju i alla fall varit ute en gång i dag. Nu är det bara att slappa och kolla nån film eller serie. Kanske jag tittar lite på Let's Dance men jag har lite ledsnat på det programmet. Min väninna Lena tipsade om ett program på SVT som heter Dom kallar oss Raggare så jag ser nog det istället. Där kan man se ett ställe som heter Eastbridge Cruisin' Café i Östanbro där vi varit några gången första året vi bodde här i Hallstahammar. Baiba som driver stället har vi träffat många gånger och jag har skrivit en del inlägg därifrån

 

Klicka här för att se när vi var dit på cruising 29/7 2017 del 1. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se del 3. Klicka här för att se när vi upptäckte stället första gången. Då åkte vi och min son omkring för att lära känna Västmanland och hamnade då i Östanbro. Att vi inte kom dit nåt mer berodde på att vi miste två bilar på kort tid och tordes inte köpa nån ny direkt.

 

       

The Cellmates med Rockabilly Feeling. Lite fart skall det väl vara på en lördag så jag avslutar med denna låt och önskar att ni får lördagskvälls feeling



#Mälarpromenaden #Markvibrator #Creedence #Kaffemuggar #Bulle #Träbroar #Cykel #Eastbridge #Cellmates

Av Malin wiper - 17 april 2021 11:15


 

Dom sista dagarna har det varit strålande solsken så det har kännts mycket lättare i tillvaron. Denna gula cykel och lika gula sandförvaring såg jag sist vi var ute i Västerås. Riktigt färgstarkt som en sol. Nu har dom även lovat upp till 20 grader varmt och det ser ju lovande ut när man tittar ut så här på morgonen än om det än så länge bara är nån grad varmt. Vi tar nog med oss fika på vår promenad i dag för det ser så lovande ut.. Annars händer inte mycket utan vi skall städa toalett och badrum i dag. 



                         

 

Jag köpte ett läppglans på Apoteket Hjärtat av märket apolosophy. Det är dermatologiskt testat och är soft and creamy lips. Jag har nu testat det några dagar och tål det hur bra som helst och läpparna reagerar så bra på det krämiga så torrheten i läpparna är borta. Dessutom har det ingen lukt så är man doftallergiker så är det väldigt behagligt och skönt. Jag reagerar inte på alla lukter men på vissa och det fick jag reda på då jag gjorde ett ryggtest för ett antal år sedan. Läppglanset täcker också väldigt bra så det känns som ett mellanting mellan läppstift och läppglans. 


 

Jag använder även Mineral foundation löspuder i samma märke som läppglansen och det har jag gjort i några år nu och det funkar perfekt och känns behagligt mot huden. Min färg är nr 2 och pudret räcker jättelänge fast jag har på mig det varje dag

 

                          


Puderborste

 

Jag har ett läppstift liggande som jag också köpt på Apoteket Hjärtat här i Hallstahammar. Det är från deras serie Nr 7. Det hade jag tänkt ha vid festligare tillfällen men nu finns ju inga såna så det bara ligger där. Fast jag skall börja använda det ändå emellanåt. Gillar även det märket som funkar bra och jag har haft det förut också. 

 

Dessutom gillar jag personalen på vårt Apoteket Hjärtat. Dom är trevliga och hjälpsamma

 

     

Lipstick on your collar på piano (läppstift på din krage). Det är en cover som man annars hör med Connie Francis

 

                 animated-lipstick-image-0012                animated-lipstick-image-0012                animated-lipstick-image-0012                animated-lipstick-image-0012 


 

För ett tag sen så upptäckte jag att jag fått mjäll och torr hårbotten. Jag köpte då ett mjällschampo också från Apoteket Hjärtat. Det heter Special Care och jag har nu använt det ett tag som en kur och hårbotten är mycket bättre och hudflagor har försvunnit. Så det kan jag tipsa om också

 

  

Den alkoholfria Festival beer Stockholm säljs nu för 3.90 kr hos MatPiraten. Det går även att köpa hela kartonger. Den är min favoritöl just nu 

 

     

Marcus King & Dan Auerbach med Beautiful Stranger


   

Med denna bild önskar jag er en färgstark lördag mina kära besökare. Tack för era kommentarer och att ni tittade in till mig.

 

#Cykel #Läppglans #Mineral #Läppstift #Piano #Mjällschampo #Alkoholfri #Marcus 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards