Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 september 2020

M/T Tellus Sirius Shipping. Mälarpromenaden och David Garrett

Av Malin wiper - 18 september 2020 12:45

 

Vi var nere och gick vid märlaren häromdan och då såg jag denna båt långt ut så jag fick zooma rejält för att få bilder. Fartyget heter M/T Tellus och är ett oljefartyg

 

 

Detta zoomade jag in från fartygets baksida. Jag tror det är en muddring plattform


  

Som ni ser står det "No Smoking" på båten och det är ju ett måste då man fraktar olja

 

                                                                

Fatpall från Gerdmans

 

 

Från den här stora bryggan kan man också se fartyget

 

 

Även från denna träbro

 

       

Skulpturer i rörelse

 

 

Jag på en annan fin träbro nere vid Mälaren

 

 

Här kan man promenera på Mälarpromenaden och bara varva ner

 

 

På denna bro har man Mälaren på höger sida och en stor vattendamm på andra sidan

 

 

En andhane som jag fotade uppifrån bron

 

 

Sen har vi denna lite längre bro som jag fotat många gånger under åren och en gång när det var dimma.

 

Jag har lite mindre värk i dag och är piggare så jag har antagligen sovit bättre i natt. Njöt hejdlöst av vår förmiddagspromenad. Solen skiner, det är vindstilla och 15 grader varmt i skuggan. Jag hade inte tänkt blogga nåt i dag men kunde inte låta bli. Jag skall göra ett nytt försök med bettskenan jag köpte för ett år sedan. Jag skall ha den i nån timme på dan för att vänja mig. Funkar det inte så får tandläkaren fixa en åt mig. 

 

         animated-boat-image-0070 Nu seglar jag vidare på livets våg. Kram på er mina fina besökare  

 

        

En av mina favoritviolinister David Garrett med Dangerous.  

 

#Tellus #Muddring #Smoking #Bryggan #Skulpturer #Mälarpromenaden #Andhane #David

 
 
Veiken

Veiken

18 september 2020 19:08

Den rörliga konsten var riktigt läcker att titta på tycker jag. Båtar, hav och vatten är något som jag gillar. Det händer liksom något hela tiden.
Du hittade en massa jättefina broar som blev till fina bilder! :)
Så skönt att du mår bättre idag! Sömn gör susen!
Ha det gott. Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 september 2020 08:12

Håller med dig om både klippet och båtar. Kul att du gillar broarna. En av dom har jag inte sett förut för jag visste inte att vi hade en Mälarpromenad

Sömn gör verkligen susen och man mår så mycket bättre under dan

Ha en jättefin lördag och helg
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

19 september 2020 07:01

Tack för fina bilder och trevlig promenad!
Skönt att du har sovit lite bättre, att du har det bättre.
Segla vidare på livets våg och njut av lördagen!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

19 september 2020 08:23

Kul att du gillade min härliga promenad. Jag har sovit bättre i natt också så jag är seglivad ;)

Det skall jag verkligen göra och hoppas du gör detsamma och njuter av helgen
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

19 september 2020 10:37

Så skönt att du fått sova, det är så viktigt. Skönt också att värken har avtagit och hoppas att den försvinner helt.
Vackra bilder, med natur och hav och flera fina broar.
Fin bild av andhanen.
Trevlig helg och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 september 2020 11:21

Det känns verkligen bra att jag får sova mer nu och att värken börjar lägga sig. Jag har inte testat bettskenan igen utan jag har tagit till ett annat knep. En timme före sänggående så tittar jag på humorprogram och det har hjälpt mig

Kul att du gillar bilderna

Trevlig helg själv
Varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards