Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 november 2020

Lastfartyg, Mälarpromenaden, Marie Oppert, Cocker Spaniel och att balansera stenar

Av Malin wiper - 26 november 2020 14:30

 

I går tog vi en långpromenad nere vid Mälarpromenaden i Västerås. Det duggregnade hela tiden och blåste rätt mycket men det är lite skyddat mellan träden så det gick ändå att ta sig fram. Jag har inte hunnit ut förrens nu för vi vaknade sent och sen tog vi en långpromenad.

 

  

Jag zoomade in ett lastfartyg långt ut vid Kraftvärmeverket. På fartyget står det: Delfzijl Malta cement 

 

 

Här ser man ett äventyrsbad utanför Lögarängsbadet som är ett nytt badhus i Västerås

 

 

Vi promenerade över denna fina bro med utsikt mot båda hållen

 

 

Dom håller på att fixa belysning utefter hela strandpromenaden just nu. 

 

 

Min man fick agera modell med paraply längst ut på denna brygga 

 

       

Marie Oppert sjunger I will wait for you som är ledmotivet till filmen Paraplyerna i Cherbour. Det är en film från 1964. Marie Oppert är en fransk sångare och skådespelerska

 

Helt plötsligt dök vi på cocker spanieln Thea som vi även träffade 10 november då vi var där och promenerade. Hans trevliga matte kände igen oss direkt. Klicka här för att komma in på det inlägget och där ser man också cocker Spanieln Charlie som vi träffade samma dag

 




 

Här tittar hon lite nyfiket på mig lilla Thea..  

 

 

Vi promenerade en bra bit bort och det var superskönt och man piggnade till

 

 

Här har träd blivit kapade som nått sin fulla livslängd.

 

 

Här stod vi en stund och blickade ut över Mälarens vatten och kände hur livsandarna vaknade till liv. 

 

       

Konsten och känslan av att balansera stenar. Det känns extra viktigt nu att hitta nåt som balanserar upp tillvaron och att hitta på nåt som lugnar ner, håller oss fokuserad och sysselsätter oss i denna jobbiga tid. För mig är det promenader, avslappning och bloggen som håller igång mig. Jag letar efter nåt mer att sysselsätta mig med. Jag har en sak till på agendan men ingen idé att skriva om det förrens jag kommit till skott.

 

             Nu önskar jag er en så balanserad tillvaro som möjligtanimated-scales-image-0009

 

#Mälarpromenaden #Lastfartyg #Kraftvärmeverket #Lögarängsbadet #Marie #Brygga #Cocker #Stenar

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

26 november 2020 19:31

Så fina bilder på cockerspanieln, de är vackra hundar tycker jag. Det är härligt att promenera vid vatten. Särskilt den här mörka årstiden. Det blir automatiskt mycket mer ljus in i hjärnan att gå vid vatten, hur liten sjö det än är.

Tack för din fina kommentar till mig om min älskade katt. Det har gjort så ont att hon inte längre är hos oss. Jag tappade all energi de första veckorna. Ja, det gör ont fortfarande och det är väldigt tomt. Men jag fokuserar på min lilla hund och visar henne att livet går vidare trots allt.

Att aktivera sig är särskilt viktigt i dessa tider. Bland annat det har jag bloggat om nu precis.

Jag önskar dig och din man en skön advent!

Kramar/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

26 november 2020 21:44

Jättefin och snäll hund. Det är verkligen härligt att promenera vid vatten. Jag kände så för dig för syrran har haft många katter och när dom går bort så blir det stor sorg för djur är ju familjemedlemmar. Förstår att du var jätteledsen och saknade din katt. Skönt att du har en hund att fokusera på.

Då skall jag kolla din blogg i morgon bitti.

Ha en fin kväll och advent
Önskar dig och din man destsamma
kramar från Malin

 
Hebbe

Hebbe

26 november 2020 21:35

Ni har ett fint promenadstråk,synd på vädret bara..Här har det också varit en fin dag..Jag tänkte också på Linus på linjen när jag såg dagens namn..Är mest inne nu tänker på.Håll avstånd Håll ut..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

26 november 2020 21:46

Det är så fint där men som du säger så var vädret inget vidare. Mycket bättre i dag

Linus på linjen glömmer man aldrig. Ja du det är väldigt viktigt att hålla avstånd nu och hålla ut

Ha en fin kväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards