Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 november 2020

Av Malin wiper - 19 november 2020 19:45


 

Här är vi på väg mot Västerås med elbilen i dag. Kolla in skylten till höger där det står: Ta hand om dig och ett hjärta. Gullig skylt som livar upp i dessa tider. Vädret började med duggregn och kraftig blåst och jag misstänkte att det skulle bli värre för det blev så mörkt efter ett tag. Jag hann fota lite innan det värsta ovädret drog fram. Jag har nog aldrig kommit hem med så lite bilder. Vi hade ju i alla fall inte tur med vädret

 

                                                             


Fruugo 

 

Jag ville först till småbåtshamnen där det även finns bad och stora trädäck med sittplatser. Jag såg direkt ett lastfartyg som stod stilla en bit från land. Klicka här för att se ett lastfartyg genom en sluss

 

 

På lite närmare håll. Tyvärr var det inget fotoväder i och med regn och blåst.

 

 

Baksidan av båten

 

 

Båten heter Nimbus sen står det Sirius Shipping

 

 

Det blåste så rejält så jag hade svårt att stå stilla och sen ta mig tillbaka till bilen

 

 

En man höll på med servicearbete ovanför stranden 

 

 

En båt på uppställningsplatsen som jag kunde fota i och med att den inte hade nån presenning. Vi fick ge oss till slut för blåsten var så kraftig

 

 

Sen åkte vi runt ett tag och jag såg denna stenpelare med en balanserande kub. Tog bilden från bilen

 

 

Sen började det komma snöblandat regn då jag såg denna VOLKSWAGEN från 1961. Fick öppna bilrutan för att ta en bild.

 

 

Senare hemma så dök jag på en DODGE CHARGER LIMOUSINE från 2006. 

 

 

Bild från sidan i det snöblandade regnet. 

 

Efter det åkte vi till Gäddeholm herrgård men det får jag skriva om i ett annat inlägg. När jag var färdig med detta inlägg så är klockan 16.00 och det var becksvart ute. Det har varit halvmörkt hela dan. Det var ändå skönt att bara få åka ut i bilen några timmar. Vi brukar inte sitta i bilen så länge utan att ta promenader så det känns lite stelt i kroppen nu. Nu blir det bara en slapp kväll med nåt gott att äta och se nån film. Hoppas ni haft en fin dag och får en skön kväll. Klicka här för att se ett klipp som tydligen skall efter 5 minuter göra att man somnar. Det måste jag testa och återkommer..   

 

      

Lite annan avslappnande musik till bilder 

 

 

#Elbilen #Skylt #Småbåtshamnen #Lastfartyg #Nimbus #Blåste #Stenpelare #Volkswagen #Limousine #Avslappnande

Av Malin wiper - 19 november 2020 09:15


  

Jag hinner inte skriva så mycket nu för vi skall snart ut och åka med elbilen för vi är ju med i elbilspoolen. Tyvärr så ser det inte ut att bli nåt bra väder för det har regnat och jag ser på träden att det blåser rätt mycket. Fast det är skönt att bara komma ut några timmar för rastlösheten kryper i kroppen som en skock med myror. Vi är verkligen två fan av elbilen

 

                    

Proshop            

 

En minnesbild från julen 2018 då vi var ute och promenerade på juldagen. Min son står på den granbeklädda bron. Som synes så hade vi då lite snö. Tråkigt att inte få fira jul med honom i år men det kommer förhoppningsvis fler jular.

 

 

Såg en sparkcykel liggande i en park så övergiven

 

  

Fint med ljung och grankvistar förra året på Hammartorget.

 

 

I dag är det Internationella mansdagen och då vill jag lyfta fram min man. Han är en jämnställd man med många bottnar. Han har humor så vi skrattar mycket, han är omhändertagande, kärleksfull, både min bästa vän och älskade, Han är en trygg famn att vila i och en fixare. Så sen jag träffade honom har jag kännt en trygghet som jag saknat förut. Trodde aldrig att jag skulle vara ihop med nån i hela 30 år.    

 

      

Vad passar väl inte bättre än med låten I'm your man med Leonard Cohen . 


Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en så bra dag som möjligt i dessa tider. Sköt om er mina härliga besökare. Ni är guld värda

 

      

Gold stars and lights 

 

#Elbilen #Minnesbild #Leonard #Gold

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards