Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 november 2020

Av Malin wiper - 4 november 2020 16:30


   

I går ringde Lina Andersson från Hallstahem till min man och frågade om han ville bli intervjuad ang deras Bilpool. Det var P4 Västmanland som intervjuade. Min man ställde upp och det gick jättebra och han som intervjuade var trevlig och så även Lina Andersson. Klicka här för att lyssna på intervjun. Det jag också uppskattar är att sätena i bilen är så bekväma och ergonomiskt utformade så jag får inga som helst besvär med ländryggen. Behöver inte släpa med mig kylväska med icegelépåsar som jag fick göra då vi hade egen bil

 

                                                           animated-journalist-image-0024


Själv har jag bildlänk till Hallstahems Bilpool längst upp på höger sida under min presentationsbild. Sen skriver jag om när vi hyrt bilen för det betyder så mycket för oss att den finns. Det är så ovanligt än så Hallstahem är före sin tid. Det är Move About som står för bilen så dom samarbetar med Hallstahem.

 

En bild från 21 oktober 2019 då min son var till oss och vi hyrt elbilen. Då behövde man inte tänka på avstånd och man kunde krama om varandra. Det känns lite långt borta nu

 

 

Elbilen i höstfärger. Bilmärket är Nissan Leaf

 

  

Vi fick en present för att vi ställt upp och berättat om Bilpoolen på olika vis. Den låg i detta paket som min man kom hem med

 

 

När vi öppnade paketet så låg där två fantastiskt fina ljusstakar i gjutjärn från Orrefors Jernbruk och designern är Jon Eliasson

 

 

Så här läckra blev dom med tända ljus. Dom har en härlig tyngd i sig och snygg kraftfull design. Dom är ännu snyggare i verkligheten

 

Klicka här för att komma in på en sida där dessa ljusstakar finns till försäljning. Där har dom lagt kaffebönor runtom. Sen kan man ju även julpynta dom inuti så det finns många möjligheter med denna designform. Vi blev jätteglada för presenten så tusen tack från oss

 

                                               animated-thank-you-image-0120 

 

 

Medföljande kort där man ser en bild på  Jon Eliason som designat dom snygga ljusstakarna

 

      

Lite fladdrande ljus och ljud som gör att man går ner i varv. Det behövs nu då vi har en orolig värld inte bara med Covid-19. Ta det lugnt när ni kan och bara var i nuet för vi vet inget om vad som komma skall

 

#P4 #Bilpool #Move #Hallstahem #Orrefors #Jon #Fladdrande

Av Malin wiper - 4 november 2020 09:15


 

Jag har fått ett antal bilder mejlade till mig från Bengt Van Loosdrecht. Han har fotat när han besökte Lars Fagerbergs Bilverkstad. Klicka här för att läsa lite mer om Vätterledens Bil & Motor. Bilen ovan en Volvo Amazon står där så läcker en bit från vägen. 

 

                     animated-car-image-0033               animated-car-image-0033               animated-car-image-0033

 

Klicka här för att se när jag besökte samma ställe 2 juni 2013 och träffade Lars Fagerberg då det var Ölmstadagen. Klicka här för att se lite fler bilder från Ölmstadagen 2013. Vi hade då en jättetrevlig dag där och träffade Skrivmoster och hennes man. Vi fikade och gick omkring där och bara njöt. Klicka här för att komma in på ytterligare ett inlägg från Ölmstadagen

 

         

 

En snygg orange bil sticker fram i dörröppningen inne på verkstaden


 

Här ser ni Lars Fagerberg själv på bild framför den snygga bilen


 

En del av verkstaden med dess verktyg


 

Ytterligare en bild Bengt tagit på Lars och då utanför sin verkstad. Han ser lika pigg och alert ut som när jag träffade honom 2013. 

 

                           Tusen tack för bilderna Bengt..animated-car-image-0271 


        

Här passar det bra med ett av mina bildspel och det är från 2 maj 2020. Vi är lite sena i dag och jag har lite att göra med brev som måste iväg i tid. Sen blir det promenad för vädret är rätt bra ändå. Ha nu en skön onsdag och sköt om er.


#Bilverkstad #Fagerberg #Ölmstadagen #Bil #Verktyg #Bengt #Bildspel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards