Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 november 2020

Av Malin wiper - 24 november 2020 16:30

 

Jag blev så glad när jag såg en Volvo Amazon från 1965 på en parkering i dag. Det är var ett tag sen jag såg en veteranbil så det var kul. Den var mörkgrå och väldigt välskött. Klicka här för att se ett klipp på en Volvo Amazon som ser lite omgjord ut. Klicka här för att se en Vovo Amazon hos Molidens Nostalgimack 2014


 

Den var verkligen som en pärla där den stod. Klicka här för att se en Volvo Amazon jag fotade 2018 i Västerås. Klicka här för att se lite Volvo nostalgi. Klicka här för att se Volvo Valpen

 

      

En Volvo Amazon från 1965. Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp

 

  


 

Efter det dök jag på denna SUZUKI A-traktor från 1997. Den såg jättetuff ut. Klicka här för att se lite udda A-traktorer

 


 

Snett framifrån. Som ni ser så har vädret varit regnigt, grått och trist i dag


 

En ung kaja på ett tak som tillhörde en miljöbod


  

Här har den burrat upp sig lite


 

Detta med att beställa tid på butiker blir mer och mer vanligt nu. Det hittas på allt möjligt för att lösa problem och det är kreativt. Detta stod att läsa i skyltfönstret hos Expo Skor.

 

                                   


Skohorn i form av en hackspett från Vildlife Garden 

För ett tag sen så funderade jag över detta med butiksingångar där man går både ut och in. Nu när läget är så allvarligt så borde man skilja dessa åt med plexiglas eller annat för att minska risken, man kommer alldeles för nära. 

 

Nu är det så tyst både i huset och utanför så man kan nästan höra en knappnål falla. Vi kom upp så sent i dag så vi åt lunch efter vår promenad och då var klockan redan 15.00 Nu skall vi bara ta det lugnt för vi har gjort så mycket hemma. Hoppas ni får en fortsatt fin dag och kväll

 

       


Nick King & Victoria Henk från 2018 Swing dance. Paret är så samspelta och dansar med en sån närvaro och sensualism så jag får då gåshud

 

#Volvo #A-traktor #Kaja #Expo #Plexiglas #Nick

Av Malin wiper - 24 november 2020 11:30


 

Här ser ni vårt julpyntade sovrumsfönster. Det ryms inte så mycket där för till höger har vi en balkongdörr. Vi skulle bara pynta fönstren i går men vi satt upp allt julpynt vi hittade när vi ändå var igång. I krukorna har vi bara svärmors tunga som härstammar från ett skott jag fick av Berith 2009. Vi har fått så många genom åren av skottet så vi har även gett bort några. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se en del av alla svärmors tungor skottet gett. Dom renar luften så dom passar ypperligt i sovrummet. Vi har inga gardiner i sovrummet utan en ljusslinga längst upp. I och med att vi har en inbyggd balkong så blir det för mörkt med gardin för jag vill ha in så mycket ljus som möjligt.

 

                                

    

 

Sista gången vi var till Brynolf Bagare så åt vi varsin smörgåstårtbit. Den var så ljuvligt god så smaklökarna dansade. Skuren som en vanlig tårtbit och ett krämigt väl balanserat innehåll med lite skinka mm. På toppen lite rostbiff, minigurka, tomat och salami utan vitlök. Det var ren lyx att äta den och dom har ett eget bageri som ligger på Hälla där man även kan fika. Nu när vi har ett sånt allvarligt läge med pandemin så blir det inga utsvävningar på ett tag. Vi går som högst på vårt stamcafe Hallsta Café & Restaruang men bara om det är lite folk och vid vårt stambord som är långt ifrån andra bord.

 

         

The Evolution of dance 


 

Jag passade på att fota lite läckra pepparkakor när det var folktomt vid konditoridisken. Så fint och roligt dekorerade

 

 

Jag har nu hittat några av mina pepparkaksformar så det blir snart ett pepparkaksbak med Håkans hembageris pepparkaksdeg. Jag hade några roliga annorlunda pepparkaksformar också men kan inte hitta dom nu


 

Jättefin gris med röd dekoration runtom. Gubbarna och gummorna plus änglarna är större än dom ser ut på bilden

 

                         


Formina

  

Mazariner som är pyntade med guldkulor

 

 

En liten del av vårt jättestora dubbelfönster i köket. Jag har fått till det likadant som förra året. Det var så mysigt att sitta och äta frukost när det lyste så fint i fönstret. Jag har lite svårt för att hinna med bloggen just nu så jag kommer in när det funkar och jag har bilder klara. 

 

                            


ÖoB 

Vi somnade om och vaknade 09.30 så det blir en kort dag i dag. Det har regnat i natt och är 5 grader varmt. Eftersom vi har allt julpynt klart i hela lägenheten så kan vi pyssla med lite annat plus ta en längre promenad. Coronaläget är ju så allvarligt nu så vi vet inte ens om vi kan åka iväg helgen före jul och umgås med min son några timmer och dan efter min mans bror. Därför avvaktar vi några veckor och bestämmer inget alls. Nu önskar jag er en så fin tisdag som möjligt. Var rädda om er

 

       

Billie Marten med Winter Song

  

#Julpyntade #Smörgåstårtbit #Evolution #Pepparkakor #Köket #Billie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards