Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2020

Av Malin wiper - 18 november 2020 15:15

 

Vi hann ut på en promenad på förmiddagen och det är då ingen vinter ute så vinterjackorna hänger på väntning i garderoben i hallen. När vi kom hem så bestämde vi oss att inte starta datorerna förrens vi fått lite mer gjort hemma. Vi hann med 3 skåp innan lunchen. Nu är det både rent och rensat. Det känns så befriande och nu har man ju ännu mer tid för sånt. Vi vill göra lite mer innan vi börjar julpynta i fönstren och vi har bara 3 skåp kvar i köket att rengöra och rensa. Jag har gjort en lista på allt som vi behöver göra och sen bockar jag av. Vi har så fin portingång nu sen dom bytte dörr och vi även fick ljuspelare och ny belysning över dörren. Förut var det en mörkbrun plåtdörr med mycket mindre glas så nu är det så öppet och ljust. Hallstahem har verkligen rustat upp i vårt området både på utsida och insida. 

 

Klicka här för att se en gitarr som tillverkats av papper

 

      

Kinga Glyk med låten Tears In heaven (cover). Hon är en skicklig och proffsig basist

 

 

En bild från i söndags då vi gick på kullerstensgatorna genom gamla områden i Västerås. 

 

 

Här kan man gå ner på stentrappor och blicka ut över Svartån

 

       

Minnesbild från en liten del av vårt kök i förra lägenhet i Vaggeryd. Det var över 3,5 år sedan vi bodde där. Själva matplatsen var så liten så det rymdes bara ett barbord och höga stolar

 

 

Vi har köpt pepparkaksdeg hos Håkans Hembageri för 50 kr. Klicka här för att se mitt pepparkaksbak i december 2019. Jag skall leta efter pepparkaksmåten som jag inte hittat än

 

Klicka här för att se när jag gjorde cupcakes för första gången i januari 2014. Då hade vi besök i vår förrförra lägenhet i Vaggeryd av våra vänner A-G och hennes man L-G. Jag bakade cupcakes ytterligare en gång men sen har det inte blivit nåt mer. Där ser ni också klickbilder på den lägenheten, Där hade vi många sittplatser för det var en stor trerummare

 

                  

På första bilden ser ni min man som tomte i vår förrförra lägenhet i Vaggeryd. Det måste ha varit ca 6 år sedan. Vi firade jul med min son och min mans bror. På andra bilden ser ni mig som tomte och då firade vi jul hos min son och även min mans bror var med. 

 

       

Luftlätt vindskulptur 

 

 

Man känner sig fastlåst av denna corona men man får göra det bästa av situationen. Det har vi gjort i dag i och med att vi efter vår promenad städade ur 3 skåp men nu är vi uppe i 5 skåp så vi känner oss lättade. Det är inte mycket kvar att göra i köket nu så vi skall ta några överskåp i hallen men inte i morgon för då har vi hyrt bilen igen.. Vi stod inte ut längre och det är bilturer vi prioriterar just nu då vi inte kan göra nåt annat. Ha nu en fortsatt fin onsdag. 

 

                               Hjärtlig hälsning från Malin  

 

 

#Promenad #Portingång #Kinga #Pepparkaksdeg #Vindskulptur

Av Malin wiper - 18 november 2020 09:15


       

Här kommer ett nytt bildspel jag skapat av bilder från då vi var till min son i Enköping sist. Vi var in en sväng på Mel's Garage och jag tog lite bilder där. Jag är ju inget proffs men det tar tid att få till ett bildspel och jag lär mig hela tiden och skall så fort jag orkar lära mig att både ha bilder och film i klippen som min skickliga och proffsiga Youtubevän Paola har. Jag är ju inte på facebook sen ett tag tillbaka utan mer på Youtube som blivit min favorit och jag prenumerera på flera kanaler. Det är inte samma stress där som på fb  för en utbränd och min blogg tar mycket tid i anspråk men jag gillar fortfarande att blogga. Jag tror jag bloggat sen 2005 men då på två andra bloggplatser                            

     

Jag skapade sen bildspelet i Ashampoo Slideshow Studio HD 4. Sångaren är Mike Williamson med låten It's the night for love. Friends Forewer. Jag får lite James Bondkänsla av låten. Jag har börjat kolla på sajter där man kan köpa musik men det är så dyrt så jag får lägga undan lite pengar till detta på sikt. Jag har inte börjat använda GoPro filmkameran än som  jag fick av min son men så fort det blir bättre väder så smäller det..  

 

 

Vi var ju dit på Halloween sist så jag fotade dessa ungdomar som arbetade på Cafét. Dom hade såna roliga diadem på huvudet. Spöken och spindlar och dom skulle ha varit med i bildspelet men jag missade den bilden tyvärr så den får vara med i inlägget istället. Jättefina och trevliga Var dom

 

                   animated-spider-image-0157                                               animated-spider-image-0157

 

 

Kul blickfång när man kommer in till Mel's. 

 

  

Det stod en Volvo Amazon från 1968 utanför näst sista gången vi till Mel's Garage

 

 

Insidan på en av alla bilar. Jag hoppas verkligen att Mel's Garage överlever Corona för det vore trist att inte kunna besöka detta häftiga ställe igen. Det känns som en annan värld är på väg och inget blir som förr. I går när jag tittade ut så såg jag att en del börjat julpynta i fönstren redan. Jag har inte än haft en tanke på detta och blev lite stressad. Fast vi skall ju fira jul ensam detta år så vi behöver inte ha nån press på oss. Vi börjar om ett tag med fönstren för det känns vikigast.

 

       

I dag skall vi ha spadag på morognen med fotbad, nagelvård, massage och lite annat. Så det blir en lite senare promenad. Nu är det onsdag igen och det är inte långt till fredag och helg igen. Hoppas ni får en fin onsdag i det lilla formatet. Sköt om er kära besökare.

 

 

#Bildspel #Mel's #Halloween

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards