Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 november 2020

Av Malin wiper - 3 november 2020 16:00

 

I söndags så träffade vi min mans bror i Västerås eftersom vi hade hyrt bilen från Hallstahems elbilspool för hela helgen. Vi är så glada för denna elbilspool som berikar vårt liv. Vi åkte in på Lövudden som vi besökt många gånger genom dom 3,5 åren vi bott här i Västmanland. Det var så vackert vid vattnet så vi gick omkring där en stund och bara myste


 

Tre änder simmade förbi 


 

En av flera båtar som låg förtöjda vid den lilla småbåtshamnen


 

En bra bit längre ut låg denna båt förtöjd


 

Detta är ett KFUM dit vi varit och lyssnat på bluesmusik några gånger men nu var det några år sedan. I kiosken längst till vänster kunde man då köpa fika eller mindre maträtter. Klicka  här för att komma in på KFUM:s hemsida

 

Klicka här för att läsa om när vi var till Lövudden 19 juni i år. Klicka här för att se när vi var dit 6 juli 2017 då dom hade uppträdande


 

Naturligtvis måste vi alla tre testa den fina gungställningen intill vattnet. Barnasinnet försvinner aldrig

 

              animated-swing-image-0007               animated-swing-image-0007               animated-swing-image-0007


 

Så här glad blev jag av att gunga..    . Man får ta till små nöjen i dessa tider.

 

      

Den här låten med Uno Svenningsson passar bra nu. Den heter Vågorna och i refrängen: Vågorna gungar mig


  

Mr T tog i och gungade så högt han kundeanimated-laughing-image-0116

 

 

Svågern förberedde sig för högre höjder..  


 

Vi åkte sen ut på en liten väg och jag fotade lite men det duggregnade så det blev inte så många bilder. En pumpa stod placerad på en hög sten med andra stora stenar runtomkring. Innan dess hade vi hunnit med att fika ute men det kommer i ett annat inlägg

 

       

The Beatles låt Yesterday spelas här så fint på gitarr av Stephanie Jones 

 

Vädret fortsätter att tjusa oss med sin strålande sol i dag. Det är nästan 12 grader varmt ute. Jag sitter vid datorn och fixar bilder till kommande inlägg. Vet inte om jag går ut nåt mer i dag. Vi har i alla fall två saker att se fram emot denna veckan men det är ingen idé att skriva om det än. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. animated-hug-image-0016 

 


#Lövudden #Änder #Båtar #KFUM #Gungställningen #Uno #Pumpa #Stephanie

Av Malin wiper - 3 november 2020 10:30


 

Jag var in till Shop Esmeralda en dag för att köpa en present till min väninna Lena som fyller jämna år i november. Det var inget folk inne då vi var där så jag passade på. Fotade lite men det blev urusla bilder för jag hade för bråttomt och jag måste skaffa extraljus för blixten räcker inte till på alla butiker. På bilden ser man en provdocka som sitter framför butiksfönstret. Det ser för härligt ut


 

Blus/skjortan till vänster är i manchester som kommer starkt tillbaka nu. Jag kom ihåg själv hur många manchesterbyxor, blusar och kjolar jag haft genom åren. Det finns även smalrandig manchester. Jumpern till höger har medaljonger som också är stort i år

 

Färgstarka handskar och små väskor

 

 

Det smyger sig in även vinröda toner i hösten och vinterns mode. Här en glansig snygg topp med knappar över axlarna

 

 

Såna här kjolar i manchester och med knäppning framtill har jag haft många gånger under åren och i olika färger. 

 

   

Denna jumper var jättefin och hade ärmar som gick bara en bit nedanför armbågen

 

 

När jag såg denna kofta så hajjade jag till. Det finns en modeskapare som heter Mary Quant. Hon skapade många plagg i svart/vitt och och såg lite ut som koftan på bilden i formerna. Mary Quant är en brittisk modeskapare med stort inflytande på 60-talets mode. Hon blev en central figur i det Londonbaserade modet med bland annat minikjolar och hotpants. Klicka här för att läsa lite mer om Mary Quant

 

Jag har själv haft lite kläder som såg ut som hennes men billigare kopior. Bland annat "op-stövlar" som var svarta och vita. Klicka här för att se lite blandat om 60-talets op-mode 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Mary Quant. Jag hade inte en aning om att hon nu är 86 år gammal.

 

         

 

Det går även att köpa smink hos Esmeralda och här ser ni höstens nyheter från Isadora

 

                              animated-lipstick-image-0010     

 

Dom har tagit in ett nytt märke av smycken som heter By Våga. Här några snygga armband

 

 

Armband med pärlor. Jag har bara fått med en bråkdel av allt dom har hos Esmeralda. Det finns jättesnygga jackor, kappor, skor, underkläder, nattlinnen och mycket, mycket mer. En jättefin butik med vänlig stämning

 

 

Butiken från utsidan. Klicka här för att se när jag var dit och fotade sist. I det inlägget finns även bilder från vår andra klädbutik Stilmarks. Klicka här för att se när jag fotade hos Shop Esmeralda 8 mars i år

 

I dag vaknade vi till lite bättre väder med en sol som tittade fram. Jag har så mycket att skriva om nu i och med helgens upplevelser men det kommer in så fort jag är klar med bilder, länkar och annat. Nu skall vi ut och ta en lite längre promenad. Ha en skön tisdag mina härliga besökare

 

      

The Falko show- Elton John the puppet. Vi behöver livas upp lite i dessa tider

 

#Esmeralda #Mary #Våga #Falko

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards