Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2020

Cocker Spaniel Charlie, Thea och Takida

Av Malin wiper - 10 november 2020 15:45

  

Min man promenerade ner till Hallstahem för att hämta elbilen vi hyrt i 4 timmar. Jag såg att det var 15 minuter kvar tills vi skulle åka och då satt jag mig igen och lyssnade på Uno Svenningssons låt Tom Bombadill. Det skulle jag inte ha gjort för samma känslor kom upp denna gången också så tårarna rann utefter kinderna. Jag försökte komma på rätt köl igen och promenerade ut för att möta upp min man

 

 

Då räddas jag av att Cocker Spanieln Charlie dyker upp runt hörnet och jag blev på hugget igen och kände mig glad. Han är en sån cool, lugn, smart och harmonsk hund som jag har kommit att gilla till tusen. Blir så glad varje gång jag ser honom och får lov att fota

 

                     


Djurmax 

 

Här ser ni husse Gert och hans dotter som jag fick fota. tyvärr vände sig Charlie bort just då så jag hade väl lite för bråttomt. Gert och hans dotter är jättefina och trevliga personer så det är alltid kul att stöta på dom ute.

 

Klicka här för att se när jag träffade dom sist. Klicka här för att se när jag träffade på Gert och Charlie i somras. Klicka här för att se när jag träffade dom i mars i år. Klicka här för att se när jag träffade Charlie och hans husse första gången

 

          

 

Han är så gullig så jag smälter

 

 

En sista bild innan min man dyker upp med bilen

 

 

Sen åkte vi ner till Notudden i Västerås och promenerade och vad tror ni dök upp då?, Jo! ytterligare en cocker spaniel och den heter Thea. Det måste vara min lyckodag i dag

 

 

Jag fick även fota Theas matte som heter Runa och hon var supertrevlig och jag gillar hennes hårfärg som klädde henne jättebra. Thea var som Charlie en jättecool hund med fina egenskaper. Thea är 6 år gammal men Runa har bara haft henne i 1 år. Det blev så fin bild på dom mitt i lövhögen på den fina gångstigen vid vattnet. 

 

 

Kolla in här när hon böjer sitt huvud så fint och jag blir så rörd och glad. 

 

                               


Tailsome 

 

Jag tror inte jag sett en svart cocker spaniel förut så det var jättekul. Cocker spaniel har varit en av mina favorithundar så länge jag kan minnas och även hundrasen skotsk terrier. 

 

       

Takida med låten You learn. Dom är ett rockband från Ånge, Sverige som bildades 1999. Vi har verkligen haft en toppenfin dag i dag och njutit till tusen. Nu fortsätter vi fixa lite hemma då vi ändå kommit igång. Vi har fått ytterligare några påsar fulla som vi skall lämna in till second hand. Fast en del saker skall vi även sälja. Jag blev så trött nu så jag får komma in på era bloggar i morgon istället. Nu ropar min man att maten är klar så jag får avsluta och önska er en fortsatt fin dag.


#Elbilen #Cocker #Charlie #Notudden #Thea #Runa #Takida

 
 
Pisan

Pisan

11 november 2020 09:54

Visst är de bara så underbara cockerspanielhundarna ♥ Mina föräldrar har haft en svart cockerspaniel, Emil. Och så har de haft en beige cockerspaniel, Maja. Och båda var så himla goa. Nu fick jag en liten tår i ögat, saknar dem....
Önskar er en fin onsdag. Jag är uppe tidigt, skall iväg till vc och lämna blodprover inför nästa veckas läkarbesök. Kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 november 2020 11:09

Vad kul att dina föräldrar haft såna hundraser och av samma färg som dom jag såg. Vilka härliga namn ;). Jag får själv en tår i ögat när jag ser cocker spaniel för dom berör mig på nåt vis med sin personlighet och utseende

Min man är just nu på Vårdcentralen och tar Varanprov

Ha en fin onsdag själv vännen
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards