Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2020

Cocker Spaniel Charlie, Pilfink, Gräsänder och Jack Savoretti

Av Malin wiper - 30 augusti 2020 08:00


 

I går träffade jag hunden Charlie igen och nu på centrumgatan. Han är en cocker Spaniel som jag gillar till tusen. Han är helt fantastisk och så snäll och gullig så jag smälter och kan knappt slita mig från hunden. Cocker Spaniel har jag haft som favorit sen jag var ung. Det är nåt visst med dom och dom hängande öronen och lockiga pälsen. Klicka  här för att se när jag träffade honom sist. Han har även en supertrevlig husse

 

                         


Hundkoppel från Horze 

Klicka här för att se när jag träffade Charlie i maj i år. Klicka  här för att se när jag stötte på hunden i mars i år. Klicka här för att se när jag träffade Charlie och hans husse i september 2019

 

 

Han verkar känna igen oss efter alla gånger vi träffats. 

 

     

        

Kinetic vind skulpture 

 

 

En pilfink dök upp framför mig i går och då är det bara att passa på att fota.

 

 

Förra gången vi var ute med elbilen så fotade jag några gräsänder Öster Mälarstrand i Västerås. Det var ett gäng honor som höll till på en lång brygga

 

 

Så mäktig och välmående. 

 

  

Bara njuta! Ett av livets ljuspunkter


 

Hoppas ni får en fin och skön söndag, och då med lite musik som jag presenterar här nedan:

 

      

Jack Savoretti med Breaking The Rules. Honom har jag aldrig hört talas om förut. Han har en härligt hes och raspig röst och sjunger låten med stor känsla. Han är en engelsk sångare och han har hittills släppt sex studioalbum. 

 


#Cocker #Pilfink #Gräsänder #Jack #Skulpture

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

30 augusti 2020 08:32

Charlie är en riktig sötnos, jag förstår så väl att du gillar honom! Man kan ju inte annat och han känner absolut igen er. Utan minsta tvekan så är "kärleken" ömsesidig.
Ha en fin söndag Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 augusti 2020 08:42

Så fint skrivet ;) mitt i prick. Jag är så svag för den hunden och blir överlycklig varje gång jag ser honom. Det är så härligt att han känner igen oss och kommer emot oss. Det är nåt visst med Charlie

Ha en fin söndag själv
kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

30 augusti 2020 11:05

Jag har en favorit Albert..Albert Lee..Hade även en farbror som hette Albert..Haé Kram. https://youtu.be/c83ppe-Jakc

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

30 augusti 2020 11:47

Albert Lee gillar jag också. Nu var det ett tag sen jag hade en låt med honom inne så nu blev jag sugen.

Kul att du hade en släkting med det namnet

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

30 augusti 2020 11:23

Det var många fina foton på djur, inte minst den gulliga hunden!

Jag gillade musiken jättemycket, hans röst och det låten handlar om - att gå sin egen väg, våga vara sig själv och skita i vad alla andra tycker om det! Det behöver vi nog alla bli bättre på?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

30 augusti 2020 11:50

Tack! Hunden är så gullig så jag blir alldeles till mig ;) Det var mitt i prick det du skriver om låten. Precis så är det. Ja du man bryr sig för mycket om vad andra tycker. Fast jag har blivit bättre på detta men hade önskat att det hänt tidigare då man har haft mer tid kvar av livet.

Ha en skön söndag
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

31 augusti 2020 08:08

Fint han sjunger gillar rösten. En av mina favoriter är Live is life med Slade.
Djurbilderna är ju så bra och sötnosen Charlie är inte dumt att få träffa på promenaden.. Gillar hundar och sonen har en liten kennel så mycket gos blir det.
Ha en bra måndag!
Kram!

Malin wiper

31 augusti 2020 08:27

Kul att du gillar sångaren också. Tack för tipset ang Slade det skall jag kolla upp och sätta in i ett inlägg. Jag tror jag hört honom förut men det var länge sen.

Roligt att du gillar djurbilerna. Charlie är min favorit så jag blir alltid glad av att stöta på honom och hans matte runt samhället

Vad roligt att din son har en Kennel då förstår jag att det blir mycket gos ;)

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards