Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Malin wiper - 12 augusti 2020 20:15

  Tradera

Jag läste i går att Trini Lopez dött av Covid-19, han blev 83 år gammal. Trini Lopez var en amerikansk sångare och skådespelare av mexikansk börd. Han är mest känd för låtarna "If I had a hammer" och "Lemon tree". Jag kom så väl ihåg honom från min uppväxt. Som skådespelare var han mest känd för rollen som Petro Jiminez i krigsfilmen 12 fördömda män

 

      

Här kommer låten If I had a hammer med Trini Lopez från 1963. Klicka här för att höra honom sjunga samma låt men många år senare. Han förblev ungkarl och hade inga barn     


                           animated-hammer-image-0021                                   animated-hammer-image-0021               

Sköt om er och ha en fin kväll. Kram från Malin     


  

Rest In peace Mr Trini Lopez

 

 

#Trini #Hammer

Av Malin wiper - 12 augusti 2020 08:00


        

Jag filmade minigolfbanan som finns på Skantzö Bad & Camping för ett tag sen när vi var ute på promenad. Den är väldigt fin och väskött och lite annorlunda och ingen var där just då utan dom flesta var vid sina husvagnar, husbilar.

 

 

Minigolfen kallar dom "Äventyrsgolf" och det stämmer bra

 

                                        animated-golf-image-0027

 

 

Snygga välskötta banor. Strömsholms slott i miniatyr syns bakom banan. Klicka här för att se hur man kan spela minigolf när man sitter på toa

 

                                   


Golfmugg från Popscreen                             

Det är utsmyckat med blommor och annat i området 

 

 

Klicka här för att läsa om detta hus som står där på golfbanan i miniatyr. Här ser man den från sidan och baksidan. Hoppas det blev rätt nu

 

 

En bit bort finns en fin välordnad lekpark och på höger sida en restaurang som heter Skantzö Baren Restaurang Pizzeria

 

 

En delfin i förgrunden 

 

Det finns även en pingvin i lekparken

 

 

Dom har satt ut bänkar runt lekparken och bakom dom stora planteringar

 

  

Lite längre bort mot campingen så kan man hyra sig en kanot. Klicka här för att se ett klipp från Skantzö badet 2013

 

                       animated-stupid-and-crazy-image-0017                animated-stupid-and-crazy-image-0017                animated-stupid-and-crazy-image-0017

 

Klicka här för att läsa om "Dagens" korkade beteende från en bank. Återigen åldersdiskriminering och mobbning. Jag skulle byta bank direkt och även anmäla. Även detta med indelningen (skrivit om förut) av oss som gått till överdrivna höjder. Yngre äldre, äldre äldre mm. Kan man inte bara få vara en människa, vad i hela friden håller dom på med?. Politikerna vill ju att vi skall arbeta tills vi stupar hur går det ihop om dom inte betror oss med att klara oss själva?. Det senaste jag läste på morgonen var: Stuva undan dom äldre..  Det är väl lika bra att dom skjuter oss på en gång då. Bara uttrycket är en förolämpning. Vi kostar väl för mycket vi som blev för sjuka i förväg för att kunna arbeta till 75 år. Snart tar dom ifrån oss rösträtten också. Det här är det sämsta årtionde jag levt i

 

     

Ett klipp från Skantzö Bad & Camping. Ha en skön onsdag

 

            animated-canoe-image-0026Nu paddlar jag vidare mot nya små äventyr 

 

 

#Skantzö #Äventyrsgolf #Strömsholms #Miniatyr #Lekpark #Delfin #Bänkar #Kanoter #Åldersdiskriminering

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards