Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2020

Av Malin wiper - 5 november 2020 09:30

 

Nu börjar träden bli som kala skulpturer och löven ligger på marken. Det ser ändå så vackert ut med att löven får ligga kvar lite innan dom krattas bort. I dag har vi rätt mycket på agendan för min man skall till Fysioterapin och kolla upp sin axel och ev få fler övningar. Sen måste han ta influensavaccinet för dom har bara tre omgångar för detta. Tyvärr så har dom flyttat vaccineringen till Kolbäck så han måste ta bussen dit och det känns inte bra. Sen har vi en annan sak på agendan men jag väntar med detta tills det har hänt

 

 

Här ser ni Håkans Hembageri dit jag var i går för att hämta karlspaderbullar jag beställt. Dom är så bussiga så jag får dom utan socker ovanpå. Det är toppen att ha såna bullar i frysen för att ta upp om man inte vill ha smörgås till kaffet utan en supergod bulle. Dessa bullar tål min känsliga mage jättebra. Jag har fått testa mig fram vad gäller livsmedel och hade även besvär med magen som barn. Numera vet jag vad jag tål och inte tål. 

 

  

Deras bil dom kör ut bröd med

 

 

Så här fina ser karlspaderbullarna ut. 

 

 

Kolla in vilka godsaker i disken som är nåt slags brownie med chokladdekorationer och nån slags kolakräm. 

 

                         


Brödfat från Cervera 

                  

Vindsnurra tillverkad av bland annat av skedar


 

Nu har cykeln som stod i en fontän förut hamnat bakom en sten. Klicka här för att se när cykeln stod i stenfontänen

 

 

I går promenerade vi förbi stället där dom har installationer som förändras efter årstid och andra händelser. Nu stod där en figur i rosa plastöverdrag hängande över staketet. Öronen står ut i öppningar i plasten. Figuren hänger på en hängare och jag tycker det är så spännande att gå förbi där och upptäcka nåt nytt som dom satt ut. Vilken fantasi dom har och det är så kul att det händer nåt som gör att man vaknar till

 

Klicka här för att se hur figuren såg ut 30 september i år

 

  

På lite närmare håll. 

   

Jag zoomade in en mäktig kråka på vår promenad. 

 

 

Det var riktigt fint väder i går och det verkar bli så i dag också för nu dök solen upp. Redan torsdag och veckorna går så fort så snart har vi jul igen. Nu hoppas jag ni får en så fin dag som möjligt i detta läge. 

 

         

Vilket fantastiskt modellbygge. 

 

#Håkans #Karlspaderbullar #Vindsnurra #Sten #Installationer #Kråka #Modellbygge

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards