Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2016

Vaggerydsdagen del 3, Lisa Ajax och blandade bilder

Av Malin wiper - 29 augusti 2016 07:30

 

Sen var det då dags för Lisa Ajax att inta scenen. Jag fotade henne men solen sken rakt på scenen så alla bilderna blev urusla och gick inte heller att få till i fotoprogrammet. Därför blev det bara ett litet filmklipp som min man fick stå för. Han är ju 1.86 lång och det underlättade. Hon har ju en bra röst men det var för mycket basljud och det är inte så behagligt. Ace Wilder missade vi helt för vi var inte kvar så länge. Klippet blev inte komplett för min man fick en hostattack så han måste avsluta.            


  

På Vaggerydsdagen hamnade vi också vid Lions lotteri. Både min man och jag tog en hög var med lotter    


  

Till slut vann vi en låda med färgstarka sockor som i vanliga fall kostar 300 kr/förpacknig. Dom finns även att köpa hos City Skor och är en väldigt bra present att ge bort. Dom går under namnet "Happy Socks"    


  

Som vanligt så fanns det både hoppborg och bilbana för barnen att roa sig med


 


  Även lite sumobrottning..  . Jag missade rätt mycket i år för dom hade även anlitat "Starke man" mm men jag tog det lugnt och vi satt rätt mycket och vilade oss och bara kollade på folkvimlet. Vaggerydsdagen har blivit större med åren och är nu en folkfest att räkna med. Folk går verkligen ut och roar sig i detta samhälle när det är nåt på gång och det tycker jag är suveränt.


Så här såg det ut hela vägen fram till scenen där det dessutom var fullsatt på dom bänkar som var utställda                            


 

Här var vi på väg till Ritz Konditori för en fika.


   

Det var som vanligt bra planerat med olika sittplatser. Vi delade på en bagel med ost och skinka som var jättegod.  Denna bild tog ja innan det blev fullsatt. Dom som sitter vid bordet till vänster är hon som driver "Sun Fot" och hon i rött arbetar på Nha Trang. Två toppentjejer          


  

Utanför vår nya Susibar "Red House Sushi" fanns också ett stånd att handla i. På höger sida på bilden syns färdiga förpackningar med jättefin sushi som man kunde köpa med sig. Min man köpte ett par kalsonger som var i material "Bambu" som var jättesnygga med lite ben, priset var 50 kr. Jag kan inte visa upp dom för han har dom på sig just nu...    Kolla in dom glada härliga tjejerna 

 

                 

     


Jag köpte mig en jätteläcker kuvertväska med massor av fack. Den är broderad utanpå och har en läcker och bra låsanordning. Den går att ha både som festväska eller att ha lite extrasaker med sig då man reser bort. Den kostade 50 kr. Nu önskar jag er en toppenvecka trots att regnet öser ner.

 


#Lisa #Lions #Socks #Hoppborg #Sumo #Scenen #Ritz #Red #Kalsonger #Kuvertväska

 
 
Annelie

Annelie

30 augusti 2016 02:43

Tråkigt när dessa yngre artisterna ska ha en sån jäkla bas, oftast så hör man ju inte ens vad de sjunger för text.

GRATTIS till vinsten av strumplådan,,, dessa är urläckra, har kikat på sådana men har tyckt (tycker ännu) att de är för dyra.

Roligt för de äldre barnen att de hade sumobrottningen.. :o))

Ja, jag har sagt det förut, säger det igen... är såååå imponerad av att det är så mycket folk i ett sådant litet samhälle.

Snygg väska du köpte dig, kan tänka mig att även din mans kalsonger också är snygga och framför allt behagliga.
Skoj med även lite försäljning.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 augusti 2016 07:56

Det var ljudteknikern som dragit på lite för mycket bas och det kan ju hända att hon ville ha det så. Annars blir ju ljudtekniker skadade i hörseln till slut

Ja du dessa strumpor är dyra. Sumobrottningen var nåt nytt jag inte sett förut på Vaggerydsdagen

Här går verkligen folk ut när nåt händer och roar sig och njuter

Det är som en liten extraväska

Jag är jättenöjd med skorna. Dom jag hade förut var också toppen och jag kan ha dom ute istället så dom håller nog ett tag till för det är ecco

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards