Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Malin wiper - 17 augusti 2016 17:15

       

 

Vad ger man till en vän som fyller år eller har bröllopsdag. Ofta had de flesta allt vad de behöver eller så passar det inte in i möblemanget. Vet ju själv hur knepigt det kan bli när man inte hittar plats att hänga eller ställa föremålet.

 


 

Gick ut på nätet för att kolla vad det fanns för eventuella alternativ för gåvor och presenter. En intressant lösning hittade jag på delicard.se. Där kan man köpa gåvokort med ett, två eller tre val av olika varor eller produkter. Fler val kostar naturligtvis mer än ett val. Slipper alltså skicka med kvitto så det går att byta om det var fel sak

 

                  

 

Jag gav bort ett fint fat som jag tyckte mycket om, och fick två år senare tillbaka detta som present, vännen hade glömt att det kom från mig. Än om jag älskade detta fat så förstod jag att det inte passade in hos henne. Delicard verkar mer personligt än presentkort. Är det någon som testat Delicard gåvokort? Berätta gärna                  

 
 

         


#Gåvokort #Bröllopsdag
Av Malin wiper - 17 augusti 2016 12:45

                                    


   

När vi åkte hem från mammas begravning 12 august så åkte vi på gamla vägen tillbaka genom Gislavet. Här ser ni City Konditoriet som vi fikade på i många år innan vi började åka motorvägen över Borås för att komma fram lite fortare. Det är ett jättegulligt par som driver detta konditori. Nu var det dags för en nostalgitripp och lite lugn avslappning innan vi åkte vidare.


Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se när vi besökte en badplats 2012som ligger i Gislaveds kommun                         


           


   


City Konditoriet ligger på citytorget där det även finns en restaurang och lite annat                                                

   

 


Här ser ni en av ägarna en jättegullig och trevlig kvinna som blev lika glad av att se oss som vi var att träffa henne igen. Det blev ett stamfik för oss på resan mot Skene. Hon sa att dom kommer att flytta konditoriet en bit ner mot ICA Kvantum men det sker inte förrens om 9 månader. Det känns som vi vill åka dit igen med jämna mellanrum då vi är ute och åker och ser oss omkring. Vi har bara fina minnen från detta konditori. Nu har två av deras tre barn flyttat hemifrån. Dom hjälpte till ibland på fiket och var jättegulliga


                                  


  


  

Dom har ändrat om lite genom åren och nu hade dom även barbord på två ställen i lokalen. Dessa stolar var otroligt bekväma att sitta i.        


 


Vi blev bjudna på kaffe och bakelse i form av denna ljuvligt goda och vackra uppenbarelse       


  

Här ser ni mig sitta och njuta av den goda bakelsen som hade flera lager av njutning. En riktig kvalietsbakelse som var lagomt söt. Tack snälla du..  Vi fick även med oss några            

   


 


Bakom barbordet i inre rummet ser det ut så här. När vi var till Centrum Konditoriet första gången så var det andra ägare. Tyvärr så kan jag inte visa bilder från den tiden för min gamla externa hårddisk kraschade för några år sedan så jag miste alla bilder från före 2009, men min man hade tack och lov sparat ner en del han också. Nu har jag en ny mindre modernare extern hårddisk och även ett ställe på nätet jag sparar ner.

 

   

Lite andra godsaker jag såg i deras disk


 


Mums!..  Vi köpte med oss ett grovt bröd som är min mans favorit

 

 


Frank Sinatra med The coffeé song

                


#City #Gislaved #Barbord #Bakelsen #Rummet #Godsaker #Frank

Av Malin wiper - 17 augusti 2016 08:00


  

Det kom en avi till mig i går för att hämta ut på vårt ICA. När jag öppnade paketet så såg jag detta. Ett änglaspel med spårvagnar med "Poseidon" på toppen..  avsändaren är Lena min bloggläsare och vän från Göteborg. Hon är verkligen överraskningarnas kvinna och har även en härlig humor. Tusen tack snälla du, jag blev jätteglad för jag älskar spårvagnar men visste inte att det fanns ett änglaspel med dessa. Går ju att ha året om. Jag blev jätterörd och vi tände ett ljus under ängla (spårvagns) spelet och kollade faschinerat på detta. 

 

 

                         


 

  


Min man satt ihop delarna till spelet så här ser ni resultatet, ursnyggt. Jag bodde ändå i Göteborg i 10 år så jag har gått på alla gator inklusive avenyn upp mot Poseidon, och det skulle vara en nostalgitripp att besöka. Vi skall försöka åka dit en tur i höst för jag har både Lena, Pisan och några till jag vill träffa. Stina en gammal arbeskamrat har jag kontakt med fortfarande fast det var ca 39 år sedan vi arbetade ihop men vi hade så kul och umgicks en del på fritiden också                                                 

 


Här ett filmklipp då jag förverkligade spelet på film. Det bubblar upp så många minnen när jag sitter och slappnar av vid mobilen 


  

Inte nog med detta utan för ett tag sen skickade hon en kalender till mig med spårvagnar. Den ligger på mitt dator/skrivbord så jag kan kolla datum och njuta av olika spårvagnar. 

 

 


Här ser ni en av bilderna i almanackan     


God morgon! ni som kommer in på min blogg. Hoppas det blir en fin onsdag (lilla lördag) för er alla. Jag har varit ute och rännt så mycket på sista tiden så nu är det dags att vara inne och städa så mycket jag orkar. Det blir nog ändå en liten promenad. Vädret har varit sommarlikt några dagar och det blir nog så nu också. Termometern står på 11 grader just nu. 

 

                                  





#Änglaspel #Lena #Spårvagnar #Poseidon # Almanacka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards