Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

City Konditoriet i Gislaved.

Av Malin wiper - 17 augusti 2016 12:45

                                    


   

När vi åkte hem från mammas begravning 12 august så åkte vi på gamla vägen tillbaka genom Gislavet. Här ser ni City Konditoriet som vi fikade på i många år innan vi började åka motorvägen över Borås för att komma fram lite fortare. Det är ett jättegulligt par som driver detta konditori. Nu var det dags för en nostalgitripp och lite lugn avslappning innan vi åkte vidare.


Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se när vi besökte en badplats 2012som ligger i Gislaveds kommun                         


           


   


City Konditoriet ligger på citytorget där det även finns en restaurang och lite annat                                                

   

 


Här ser ni en av ägarna en jättegullig och trevlig kvinna som blev lika glad av att se oss som vi var att träffa henne igen. Det blev ett stamfik för oss på resan mot Skene. Hon sa att dom kommer att flytta konditoriet en bit ner mot ICA Kvantum men det sker inte förrens om 9 månader. Det känns som vi vill åka dit igen med jämna mellanrum då vi är ute och åker och ser oss omkring. Vi har bara fina minnen från detta konditori. Nu har två av deras tre barn flyttat hemifrån. Dom hjälpte till ibland på fiket och var jättegulliga


                                  


  


  

Dom har ändrat om lite genom åren och nu hade dom även barbord på två ställen i lokalen. Dessa stolar var otroligt bekväma att sitta i.        


 


Vi blev bjudna på kaffe och bakelse i form av denna ljuvligt goda och vackra uppenbarelse       


  

Här ser ni mig sitta och njuta av den goda bakelsen som hade flera lager av njutning. En riktig kvalietsbakelse som var lagomt söt. Tack snälla du..  Vi fick även med oss några            

   


 


Bakom barbordet i inre rummet ser det ut så här. När vi var till Centrum Konditoriet första gången så var det andra ägare. Tyvärr så kan jag inte visa bilder från den tiden för min gamla externa hårddisk kraschade för några år sedan så jag miste alla bilder från före 2009, men min man hade tack och lov sparat ner en del han också. Nu har jag en ny mindre modernare extern hårddisk och även ett ställe på nätet jag sparar ner.

 

   

Lite andra godsaker jag såg i deras disk


 


Mums!..  Vi köpte med oss ett grovt bröd som är min mans favorit

 

 


Frank Sinatra med The coffeé song

                


#City #Gislaved #Barbord #Bakelsen #Rummet #Godsaker #Frank

 
 
Annelie

Annelie

18 augusti 2016 04:06

Vad snäll hon var som bjöd er på en varsin bakelse och den såg verkligen god ut.
Oftast så är matbrödet man köper på ett kondis väldigt gött.

Vi har ett tyskt café på köpcentrumet Valen i vår stad,,, de har jättegött matbröd, då tyskarna bakar ofta surdegsbröd.
Vi har köpt dagen efterbröds-påse ett par tre gånger, en gång köpte vi dagsfärskt bröd. Men, vi har aldrig fikat där.
Detta dagen-efter-brödet... jisses det är lika färskt tre dagar efter vilken hållbarhet på brödet.

Nog om oss och vårt..
Gislaved har vi också varit och fikat några gånger, hände vi åkte dit när vi bodde i Hyltebruk.

Ha en jättefin torsdag.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 augusti 2016 07:22

Det var verkligen generöst gjort. Dom är så trevliga och det är en fin stämning därinne. Det är som du säger att matbrödet är godare på kondis

Vad bra att ni har ett sånt ställe där man kan köpa surdegsbröd. Jag gillar inte sånt som är segt utan det finns surdegsbröd som man inte behöver slita tänderna av sig utan kan tugga rakt igenom

Vad kul att ni varit till Gislaved och Hyltebybruk

Ha en jättefin torsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards