Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2019

Hylla på hjul som drink/avlastningsvagn och Bruno Mars

Av Malin wiper - 17 september 2019 16:45

  

Jag började spara 100 kr/månad för 4 månader sen för att få ihop till en drink, avlastningsvagn för dom kostar minst 1000 kr. Då helt plötsligt dök en vagn/hylla på hjul upp på Clas Ohlson som var nedsatt i pris till 299 kr. Kände då att jag inte behövde spara mer och är inte beroende av nån lyxig vagn utan denna kassen duger gott och väl

 

  

Så här ser den ut och vi har den nu stående bakom vår soffa och framför min mans datorplats där den passar jättebra. Jag ställde dit det vi har just nu men sen får jag ändra om. Vi kommer att ha både vin, likör, öl och lite annat men även alkoholfria alternativ. Den är väldigt lätt att flytta så den väger inte mycket och hjulen underlättar. Vi dricker så sällan numera men det är kul ändå att ha lite hemma och bjuda på. Sen kan man ju ha den som avlastningsvagn också men just nu får det se ut så här

 

Klicka här för att se ett av alternativen jag hade tänkt spara till.  

 

  

Fån sidan. Vi har ju en bokhylla med glasdörrar där alla sorters glas finns och där ryms det lite mer nu.

 

                     


                                             BlomsburyBarn glasunderlägg

 

Den går under namnet Trolley Shelf Unit (hylla på hjul)

 

 

Detta är ett brickbord som vi hade i vår förra lägenhet och ett tag i denna också. Tyvärr var det lite opraktiskt och är vidare och kortare än det ser ut på bilden. Brickorna var lösa och det var praktiskt men dom var kupade så allt stod som på mitten

 

 

Här ett bord vi hade när vi flyttade från huset till Storgatan i Vaggeryd. Det bordet har även stått på balkongen och i vår "Likörhörna".

 

 

Så här såg vår "Likörhörna" men sen köpte vi en snyggare matta och ändrade om lite. Det var en lägenhet som var rolig och hade varit tandläkarmottagning så den var annorlunda. Vi hade en stor trerummare då. Både fotöljerna och soffan var second hand och en hel del annat också 

            

Bruno Mars med Liquor Store Blues

 

 

Här kommer några filmklipp från den lägenheten

 

   

Vädret har varit helt underbart i dag med lagomt varmt och soligt. Ha nu en fin kväll

 

 

#Clas #Avlastningsvagn #Likörhörnan #Bruno 

 
 
Veiken

Veiken

17 september 2019 17:11

Vilken flax att du hittade den fina vagnen hos Clas Ohlsson. Den blir ju jättebra! Bättre än att köpa en lott!
Kram

http://veiken.se

Malin wiper

17 september 2019 17:43

Ja du ibland har man tur. Vi var ute efter nåt annat och dök på denna samtidigt ;). I spel har jag ingen tur men i kärlek sen 29 år tillbaka ;)

Ha en fin kväll
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards