Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Vaggerydsdagen del 2. Zumba...

Av Malin wiper - 28 augusti 2016 13:15



  

Jag blev helt hänförd av detta färgstarka gäng av kvinnor som bjöd oss på ett häftigt Zumba-dansnummer. Dom var hur proffsiga som helst och hade en sån dansglädje så jag fick gåshud och kunde inte annat än hänge mig till deras dans. Det var så njutbart och uppiggande. Dessutom var dom jättetrevliga. Jag trodde jag kanske var för gammal för sånt men det fanns tydligen äldre än mig som dansade zumba. Min man blev också helt hänförd

 

 

                                              


Klicka här för att komma in på facebook för Feel The Music med Cecilia AB. Klicka här för att komma in på en sida där man kan anmäla sig till en zumbakurs eller annan dans. Jag skulle själv vilja anmäla mig till en Zumba nybörjarkurs men vet inte om min kropp klarar av sånt. Nacken går det nog bra med men ländryggen?. Jag skall ta reda på om det är lämpligt för mig för detta skulle passa mig ypperligt. Jag har ju själv dansat runt hemma med hög musik i lurar i flera år innan detta med ländryggen dök upp. Fast då till min egen koreografi...  


  

Solen gassade så starkt så det var svårt att få till bilderna                                     

                                                   


  

Jag fick lite såna här lappar som jag även kan dela ut till nån som är intresserad. Dom har även dansklasser här i Vaggeryd. Jag måste ta mig en funderare på om det passar mig för jag har aldrig gjort nåt i grupp när det gäller dans, utom när jag var barn och gick på dansskola ett tag.

 

 

                                                           

 

 


 

Naturligtvis filmade jag dessa fantastiska kvinnor som gjorde att jag stannade kvar vid scenen längre än jag tänkt. Det var så fullsmockat med folk framför scenen så det var ett konststycke att filma överhuvudtaget. Man fick en härlig enérgi av att kolla på detta proffsiga gäng                                                                

 

 

 

#Zumba #Feel #Music #Filmade

 
 
Annelie

Annelie

30 augusti 2016 02:36

Ååååå,, detta eller afrikansk dans är något jag såå gärna skulle vilja kunna.
Men, tyvärr, tyvärr... ;o((

Hoppas verkligen du kommer att klara av det i sådana fall, håller tummen vettu ;o))

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 augusti 2016 07:53

Denna dans ger sån enérgi och jag har själv dansat loss på mitt eget vis men har fått sluta sen detta ländryggs-elände började. Tror inte att jag kan vara med i nåt sånt men jag skall ta reda på lite mer

Tack för din tumhållning ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 17:15

  När min son var hit i lördags så åkte vi även ner till hamnen för att gå runt. På grund av det varma vädret så var det fullsmockat med folk både i hamnen, restaurangerna, glassbaren och badstranden. Det såg ut som det gör på högsommaren.   ...

Av Malin wiper - Måndag 6 maj 10:15

    Vi hyrde denna bil i lördags från GoMore . Det är privatpersoner som hyr ut sina bilar. Vi åkte och hämtade min son som vi skulle tillbringa helgen med. Här är vi framme på baksidan av huset där han bor. Bilen är en Skoda Fabia och den var b...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards