Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Magnetfiske, Kanalsmedjan, veteranbil och Doc Watson

Av Malin wiper - 23 maj 2020 09:15


 

I torsdags när vi var ute på vår långa sköna promenad så gick vi ut på denna brygga och satt oss en stund och kollade ut över vattnet


 

När vi hade suttit där en stund så dök två killar upp. Det visade sig att dom skulle magnetfiska. Killen till höger i rutig skjorta var dessutom smed och jag tror han heter Oskar. Han kommer att öppna en smedja i ett hus lite längre bort och dit kan jag få komma då och fota lite. Det var jättetrevliga killar som vi pratade lite med. Smeden har en Youtubkanal som heter Kanalsmedjan. Det smeden fiskar upp återanvänder han i smedjan. Klicka här för att se killens smedja och när han smider


 

Här lite material som behövs vid magnetfiske

 

                         


Material från Zhaobao

 

Detta är själva magneten och i den sätter man ett kraftigt rep


 

Sen sätter man repet så här innan man slänger ut magneten. Smeden som jag inte kom ihåg namnet på började sen filma till sin kanal och vi fick vara med på ett hörn. Klippet har inte kommit in än så gör. Klicka här för att se ett klipp från Kanalsmedjan där han visar en ny magnet och lite mer produkter


       

Jag filmade lite så ni får se hur det går till. Klicka här för att se ett klipp där man ser vad man kan få upp från sjöbotten när man nätfiskar

 

                      animated-magnet-image-0001                                      animated-magnet-image-0001

 

  

Vi promenerade sen vidare och kanadagäss finns det gott om i och vid sjön

 

 

Sen gick vi över järnvägen och längre fram finns det en perrong så man kan även ta tåg härifrån''

 

 

Efter det så satt vi oss ner där dom höll på med gatuarbeten. Helt plötsligt kommer en lång snygg glittrande grön veteranbil förbi och jag reser mig hastigt upp. Dom log och lät mig fota och jag lät alla störande moment runtomkring vara kvar

 

     

Doc Watson med I'm goin' fishing. Jag tycker han hade en härlig heshet i sin röst och väldig känsla. Doc Watson var en amerikansk folkmusiker, gitarrist och låtskrivare. Han erhöll bland annat sju Grammys och även en Grammy Lifetime Achivement Award (2004). Han uppträdde med sin son, gitarristen Merle Watson i över femton års tid. tills sonens död 1985 i en olycka på familjens bondgård. Doc Watson dog 29 maj 2012 i en ålder av 89 år

 

Det är 10 grader varmt på morgonen och vi hade tänkt göra en uflykt med medhavd fika men jag kände att det var regn i luften och bara en stund senare så började det regna. Tur att vi utnyttjade dan väl i går men vi skall ändå ta en promenad med paraplyn. Nu önskar jag er en så fin lördag som möjligt i dessa tider. 

 

                            


Helland 


#Magnetfiske #Kanalsmedjan #Veteranbil #Watson 

 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

23 maj 2020 10:40

God morgon
Vilken härlig promenad, och magnetfiske har jag inte hört talas om. Ska kolla länken.
Ha en fin lördag!

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 maj 2020 12:15

Jag hade inte heller hört talas om magnetfiske så det var intressant

Ha en fin lördag själv
Hälsning Malin

 
Amisa

Amisa

23 maj 2020 12:37

Vilken rolig idé att återanvända saker som han fiskar upp ur vattnet!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

23 maj 2020 13:30

Det är verkligen en bra idé.

Ha en skön lördag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards