Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2017

Balkonglådor, balkongmys, tärning och lite kaffe

Av Malin wiper - 23 maj 2017 15:09


  

I dag har vi tagit vår första fika på balkongen och satt upp två såna här balkonlådor vi köpte på Jysk för flera veckor sen. Ser nu att vi behöver två till för balkongen är rätt lång. Det känns rätt lyxigt att ha balkongdörr från både sovrum och kök

 

  

Lådorna lutade framåt när vi satt dit dom så min man fick göra en specialare med rör och elkabelband. Det blev rätt bra men vi vet inte om vi skall flytta lådorna så dom kommer innanför istället.

 

  

Det blommar för fullt i lådorna men vi har bara en sort men i dom andra två så sätter vi nåt annat men vill ändå att det skall passa ihop. 


Vi har gjort oss av med alla balkong och altanmöbler vi haft förut genom åren så vi börjar nu om på ny kula. Vi har bara ett litet aluminiumbord som vi brukar ta med ut i bilen på sommaren. Vi skall köpa ett bord som man hänger på balkongräcket och kan fälla ut istället. Sen har vi två extrastolar som vi köpt på IKEA och är samma som dom i köket men dom är röda. Sen skall vi bygga på balkongen och sätta lite blommor och annat på träväggarna. Bakom min man finns en stor bod där vi kan ha sånt som inte ryms inne. Det är dåligt med förråd i källaren men detta räcker för oss          



  

Vi tog en kopp kaffe för att inviga balkongen. Vi har köpt en gul kruka i form av en tärning hos Åsby Hem & Inredning och även bladväxten. Krukan finns i olika färger. Vi vaknade till liv i dag och åkte iväg med gratisbussen till Åsby Hem & Intredning där vi åt lunch och kollade omkring lite.       


 


Vi har även två extrastolar i trä som är ihopfällbara. Dom köpte vi billigt på second hand. Nu har vi i alla fall en början så vi kan sitta därute. Att börja på ny kula är spännande        

 

 

Tyvärr så har det varit segt på nätet i över 2 veckor nu så det tar dubbelt så lång tid att få iordning  på inläggen och det är inte bara på bloggen utan även fb och hela nätet. Vi skall se om vi kan byta internetleverantör men det är inte säkert det är deras fel utan att det är nåt krångel på nätet

 

Dave Koz & Dana Glover med Start all over again. Ha en fortsatt fin dag kära ni som tittar in. 

 

 


#Balkongen #Balkonglådor #Specialare #Tärning #Extrastolar #Dave #Glover

 
 
Dagny

Dagny

23 maj 2017 17:13

Härligt att kunna sitta ute på balkongen när det är fint väder.

http://dagnysfoto.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 maj 2017 17:41

Det känns verkligen toppen. Nu är det lite spartanskt men det skall vi råda bot på ;)

Tack för att du tittade in

Ha en skön kväll
kram från
Malin

 
Ingen bild

Pea

23 maj 2017 18:11

skönt att kunna sitta ute. Det kommer att bli superfint!
Kram ❤️

Malin wiper

23 maj 2017 18:38

Det känns verkligen skönt för denna balkong är mycket finare än vår förra. Vi skall göra så gott vi kan men det blir nog inte helt färdigt i år.

Tack för att du tittade in
Ha en skön kväll
kram

 
Annelie

Annelie

29 maj 2017 07:11

Smart idé din man kom på med balkonglådorna.
Härligt att kunna sitta ute och fika på sin balkong.Ni har eftermiddags / kvällssolen hos er..??
Inte ett dugg avis på er stora balkong, nääeee då, HUR kan du tro det..?? *L*

Gudars va gött att ha dörr till både kök och sovrum.

Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2017 10:36

Solen kommer till balkongen ca 15.00 och det känns skönt för jag är inte så förtjust i att sitta i solen.

Balkongen är lite långsmal så det blir ändå trångt att sitta flera. Då gäller det att ha två små bort

Det är verkligen en höjdare att ha två dörrar till balkongen.

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards