Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Bloggpaus upphörd!

Av Malin wiper - 23 maj 2010 19:12

  


Jag klarar inte av att vänta tills i morgon med att blogga...  Än om det var välbehövligt med en bloggvila. Kommer istället att ha en bloggfri dag när jag känner att det tar stopp. I går satt vi ute och åt gott till ett glas vitt vin...  . Som ni ser så har vi fått ut trädgårdsmöblerna framför huset det var jättevarmt och soligt i går. Vi har fått lite gjort både ute och inne under dessa dagar. Fast jag har saknat er alla och det känns tomt att inte blogga. Ni och bloggen har blivit en naturlig del i mitt liv...  

 

  

 

Här fotar jag vår andra trädgårdsgrupp från ena köksfönstret. Vi fick vicka ner stolarna mot bordet i dag eftersom det har regnat och åskat nåt otroligt. Vi köpte dessa trädgårdsmöbler för två år sedan och dom är helt värdelösa. Direkt blev färgen ful och solblekt. Vi funderar på att spraylacka dom i en blank färg.

 

  

 

Det här är en vanlig bild nere vid vår å vår och sommar. Det dyker upp

båtar hela tiden av varierande slag.

 

     

 

Så här mycket blommor har det kommit upp ur en av våra krukor. Vi satt inte så många i den så det såg lite glest ut men vi vet ju sen förut hur dom breder ut sig.

 

  

 

Jag fick ta bort pelargonen från vårt skoskåp i förstugan till hallen. Den trivdes inte och nu har jag istället satt dit en emaljerad kanna med konstgjorda blommor och det funkar också.

 

   

 

Det är så skönt att blogga igen och det känns som om den tunga kedjan håller på att åka av från min kropp. Än om jag inte är i så bra form så håller livsandarna på att komma tillbaka. Jag har spårat ur vad gäller vikten och måste göra nåt drastiskt för att inte viktuppgången fortsätter. Är så sugen på sött hela tiden så jag håller på att bli galen...    


 

Ha en fin kväll...  och sköt om er. 

 

 
 
Ingen bild

Cattis

23 maj 2010 20:08

Välkommen tillbaka. Det ser så härligt ut att sitta så och smutta lite på ett glas vin. Det enda är att mitt smuttande är en last som jag förstår att du har till "sött" Men jag tror man måste unna sig sådant ibland även om det kanske inte alltid är så bra. Men mår man bra av det så ska man göra det någon gång då och då. Man måste ju få leva också. Hellre lite övervikt och vara glad är smal och sur. Smala är inte alltid friskare. Jag vet. Jag får så mycket påhopp ang min vikt så jag blir tokig. Jag försöker gå upp precis lika mycket som andra försöker gå ner. Det är svårt åt alla håll. Vad jag kan se på dina kort på dig så tycker jag du verkar ha en perfekt vikt. Varken för mycket eller för lite. Motionen är nog det viktigaste hur det än är och det tror jag både du och jag får via vårt fotograferande.
Bloggande tror jag bara är nyttigt ibland. Jag har lärt mig massor av det.
Det enda som har krånglat med bloggandet är min "spion" och bara för att jävlas så kan många bli sårade av mina inlägg. Men från och med nu så ska jag inte skriva om något som har med henne att göra. Hon har förstört mýcket. Bloggvänner är sådana som tex du.
kram och ha en fortsatt trevlig kväll

 
wiper

wiper

23 maj 2010 20:48

Cattis: Tack snälla du ;)ja det är verkligen härligt att sitta ute och även att ta sig ett glas vin. Du har så rätt så i att man måste unna sig lite ibland. Tyvärr så kan jag inte unna mig vanlig choklad för det triggar igång sötsuget så jag får hålla mig till den mörka. Förstår att det även är svårt att gå upp i vikt när man är jättesmal. Vi människor har ju olika ämnesomsättning. Jag känner en kille som kan äta hur mycket som helst men går inte upp ett enda gram. Kul att jag ser normalvikig ut på korten. Jag har en päronkropp och ser lång ut enligt andra. Synd att du har denna jobbiga spion i hälarna. Hoppas det lugnar ner sig till slut. Du är också en riktig bloggvän och dessutom min första ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

24 maj 2010 00:20

Vad trevligt att du är tillbaka i bloggvärlden;)
Har visserligen tagit lite uppehåll jag också i helgen, men kul att läsa din blogg igen:)
Vad mysigt ni ser ut att ha det med utegruppen, gillar färgen på ert parasoll:)
Fint med blommor i krukor, har inte satt några än då det är kalla nätter fortfarande här!
Mysigt när ni ser lite båttrafik nedanför huset:)
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 maj 2010 07:54

Monica: Tack snälla gulliga du ;). I`m glad to be back. Härligt att du tagit ledigt från bloggen också i helgen för man måste vila lite och göra annat. Vi köpte både den gröna och röda parasollen förra året och det blir som en färgklick. Kul att du gillade den gröna som är lite finare. Hoppas ni snart får varmare på nätterna. Ja du det är häftigt när det kommer båtar förbi i den lilla ån ;)

Ha en fin start själv på veckan
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

24 maj 2010 08:30

Kul att du är tillbaka!

Jag kan känna stress kring bloggen ibland... men man måste helt enkelt blogga när man har tid och lust och inte annars.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 maj 2010 11:10

Helga: Tack snälla du ;). Du har så rätt så att man borde blogga endast när man har tid och lust. Det skall vara lustfyllt.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

24 maj 2010 13:47

Hej vännen!!!!
Roligt att se dig "på banan" igen!!!
Sutit och "bläddrat" tittat och läst och som alltid SÅ MÅNGA fina underbara bilder!!! Ser trevligt ut utanför husknuten där maken fikar....
Många fina saker du visar..och hitta på second...och liknande!!
Fint med dom konstgjorda blommorna på hyllan!! Skämmer iNTE ALLS!! Mycket prydsamt!!!!
Har nu jobbat 3 nätter av 5...är "ute på banan"..igen. Varit en lugn helg..så jag har klarat av jobbet...Nu är det vardag och planerad
OP-verksamhet är också pågång...så då blir det jobbigare...
Skall till sjukgymnast snart..och prova TENS apparat...kanske det kan hjälpa mig lite med den smärta jag fortfarande har..fast dem är betydligt lindrigare nu...
Kram!!! Ha en bra kväll med din käre make...NJUT!!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards