Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Tändare ekivok!

Av Malin wiper - 16 juni 2010 01:23

  

Jag har sån bloggabstinens så jag sitter här och bloggar mitt i natten...  Jag skall i alla fall försöka få in 2 inlägg/dag trots det långsamma tempot. Nu är kl. 08.25 och jag sitter och skriver på detta inlägg som jag började med i natt...  glömde en bild och då måste jag börja om igen och när det tar 1 minut mellan varje moment så blir man nästan galen och jag borde inte blogga förrens detta är fixat. 


  

Det finns 2 reklamservrar som inte mitt bredbandsbolag får kontakt med och vi är inte ensamma för min man har varit ute på nätet och kollat och många har samma problem och är jättearga. Aftonbladet har tydligen dom två reklamservrarna också för där tar det 3 minuter att komma in. Servrarna heter: adsby.webtrafic.se och adserver.adtech.de Nu kommer inte min man in på Stay friends som han är med i. Det tar 3 minuter så fixas inte detta innan helgen så ringer vi bredbandsbolaget igen. 


 

VARNING FÖR KÄNSLIGA PERSONER

 

EKIVOK TÄNDARPRESENT...    

 

Jag har fått denna tändare av en vän till min son. Hon/han har i sin tur fått den men är ingen samlare så jag fick den istället...  Har inte sett dess like och kan inte låta bli att visa upp den.

 

        

 

    

För att tända denna så trycker man ner mannens ben och akten fullbordas och stormlågan tänds framtill som syns lite svagt på bilden...  Törs man komma in här igen tro?....    Nu har jag inte gått in med närbild så det syns inte hur fräck den är egentligen.

 

            


Nu skiner solen här och jag skall ta mig en cykeltur. Sen skall jag testa om jag kan kommentera på era bloggar. Ha en fin dag.. 

 
 
Berith

Berith

16 juni 2010 08:37

Godmorgon vännen =)
Har de inte fixat problemet med uppkopplingen än ??
Förstår att ni blir irriterad ...ibland hjälper inte ens att djupandas ;))
tänk vad beroende man blivit av dessa maskiner och internet =))))
Hahaha..vilken festlig tändare ...fräck , tja , men vadå ....lite får man väl tåla ;D
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

16 juni 2010 08:55


Wiper , det har även hänt att det blir så för mig också ....hos vissa funkar det , men inte hos andra ....
Klart att jag besöker dig ändå vännen ...det är väl det vänner gör ?? =))
Det är bara vänta och se , fast jag hoppas att mänskligheten tar sitt förnuft till fånga , så vi slipper uppleva något sådant ...
Ha en riktigt bra dag vännen , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

16 juni 2010 08:58

vadjobbigt att det är så krångligt för dig att blogga nu. Hoppas det löser sig...

Kul tändare - jag har aldrig sett något liknande :)

http://www.helga1.bloggplatsen

 
Sussi

Sussi

16 juni 2010 09:44

Men usch för att ha det så segt. Förstår att du ledsnar..

Vilken skojig tändare.. Den var då väldigt udda hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

16 juni 2010 11:45

Detta är ju inte klokt! Att det skall ta sån tid att fixa en sådan sak.... Förstår att du blir frustrerad.

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

16 juni 2010 14:22

Tråkigt när det ska vara sådant strul =(
Hoppas att det nu är löst och att det håller.

*fniss* vilken tändare, verkligen annorlunda ;)

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

16 juni 2010 14:37

Berith: Nej! dom har inte lyckats fixa detta ännu tyvärr och det känns lite hopplöst. Jag känner mig helt beroende av nätet.

Ja du det finns så många råa och fräcka historier så detta är inte så farligt.

Ha en fin dag
kram

Berith: Ja du detta fel är jag inte ensam om och ibland är det värre men nu är det värst ;) ja du mänskligheten måste börja tänka om och det nu.

kram

Helga: Ja du det är inte roligt och jag har inte stort hopp. Ja du den är nog rätt ovanlig denna tändare

Ha en fin dag
kram

Sussi: Ja du det är segt som tuggummi ;) Ja du den är väldigt udda tändaren :D

Ha en fin dag
kram

Pisan: Håller med, rena vansinnet att det är så här och att dom har så svårt att fixa det.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

16 juni 2010 19:54

:) Ha,ha vilken tändare ,den var riktigt rolig och säkert väldigt ovanlig kan jag tänka mej :)

http://petrano1.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards