Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Volkswagen "Bubblan" och lite mer ang flytt....

Av Malin wiper - 26 maj 2014 10:00

  

Denna fina Volkswagen "Bubbla" stod så fint ute på vår parkeringsplats (gamla bostaden). Har inte sett den förut där. Volkswagen Typ 1 är den klassiska bilmodellen från tyska Volkswagen. Klicka här för att komma in på Bubbla.net 

 

Ett klipp som känns lite inovativt

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp på en folkabuss. Klicka här för att se ännu fler folkabussar

 

 

När min man kopplat ner denna hylla och ställt den lite snett med dörrarna bredvid så satt fantasin igång. Kanske man skall ställa ut möblerna på detta sätt, lite nytänkande och avskalat...  Tänk vad skönt att bara kunna damma hyllorna och slippa alla saker...  men ack så tråkigt.   

 

  

Vi hade glömt stegen i nya lägenheten men en kastrull funkade bra det också eftersom min man är lång...  . Nu skall jag sätta igång och packa ner resten av det som är kvar i köksskåpen, när min man slutat arbeta 12.00 i dag så skall vi montera ner sängen och soffan så vi kan flytta in i kväll i nya lägenheten. Nu några timmar senare så är det helt tomt i köket och allt i byrålådorna är nedpackat så det är bara min mans kontor som har saker kvar men det är inte så mycket. Bäddsoffan gav vi bort till fd grannars barnbarn som köpt hus och tyckte att den skulle passa in.

  

 

 

  

 

Fruktansvärt skrämmande med dessa högervindar som sveper över oss. Är vi inte människor allihopa?. Än om jag skulle bli besviken på nån annan människa så skulle jag inte fördöma en hel folkgrupp för vi har alla våra brister men även positiva egenskaper. Jag ryser när jag tänker på Frankrike hur det har utvecklats där.  Detta hat är livsfarligt och kan ställa till mycket, dialog och annat måste tas till för att lösa saker inte knytnävar och hat. Hopp får man ändå när man ser motståndet som kommit till mer och mer mot dom onda krafterna.  

 

 

#Bubbla #Volkswagen #Högervindar #Kastrull

 
 
skrivmoster

skrivmoster

26 maj 2014 11:46

Fortsatt lycka till med flytten! Skönt när allt är på en plats.

Varm kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 maj 2014 12:16

Tack vännen. I dag får vi det mesta på plats men det är en del kvar och vi har många trappor upp till vinden för att sätta resten. Vi får ta en dag i taget, huvudsaken är att att lägenheten blir tom så vi kan städa

Ha en skön dag
varm kram

 
Inger Rozén

Inger Rozén

26 maj 2014 12:53

Hej!
Livet är orättvist tycker jag ibland.
Men så intresant med släktforskning.Min kusin släktforskat på sin släkt,min mammas,och skrivet en bok m Familjen Sanner i Bohuslän.Nyss hade vi en kusin som gick bort.På hans begravnig,kom det två personer!Min dotter och en god vän.Syster,kunde inte komma för hon bor på det hemska Koppargården i vällingby.Personalen har inte tid.Och vi övriga släkt fick inte veta att kusinen var död förrän någon såg det i tidningen.
Så är det nuförtiden.Släkten Saner har tusenåriga anor.Min släkt är bara påbörjad och kanske inte lika spännande.5 generationer höll på med handel.Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Malin wiper

26 maj 2014 19:03

Ibland är livet verklige orättvist. Jag önskar att jag orkat att släktforska men vet en hel del ändå genom att andra forskat. Kul att det skrivs en bok i din släkt. Så det kan bli ingen höjdare

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

    Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus...

Av Malin wiper - Tisdag 7 maj 09:15

  Nu har Karma Café slagit upp sina portar och vi såg att dom hade ett erbjudande på cheescake med kaffe för endast 60 kr/person. Jag hoppas det går bra för dom för dom hade så mycket fint bröd och smörgåsar, även sallader och annat. Ägaren av caf...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards