Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2022

Gretas Vardagsrum & Kök,Gula tulpaner och Brainstorm

Av Malin wiper - 11 maj 2022 12:30


 

Vi var och fikade hos Gretas Vardagsrum & Kök för några dagar sen och då valde vi deras goda Cappuccino i snygga koppar och fat. Brödet på bilden är en kongress


 

Vi satt på deras uteservering då vi drack vår cappuccino. Detta är en bild från 2021 men det ser ungefär likadant ut än om dom nu har en lång bänk också man kan slå sig ner på. Jag glömde att fota uteplatsen nu 2022 så det får jag göra en annan gång


 

I går var vi dit igen och då delade vi på en sån här jättegod kalspaderbulle till cappuccinon. Vanliga bullar kan jag inte äta för då får jag ballongmage direkt men inte av såna här fina kalspaderbullar


 

Nu har dom även denna nyhet i bröddisken som är en Hunky Chunky applepie och den serveras med deras hemgjorda vaniljsås. Nu vattnas det i munnen,,  . Den skall vi test nästa gång vi går dit


  

I år så har dom satt gula tulpaner bakom bänkarna på en av bänkplatserna i centrum

 

                          

 

På lite närmare håll

 

      


Nu känner jag för lite häftig dans med Alisa & Joseph. Dom dansar till låten Stand By Me (Ben E King). 


 

En jättefin vante med motiv av en katt eller hund låg på marken och jag antar att den ramlat från en barnvagn


 

På ett staket i centrum hängde denna halsduk som var snyggt lila med mörkare lila mönster. Den låg säkert på marken och så har nån snäll individ hängt upp den där.


 

Här ser man den på lite närmare håll


En låg stol jag såg utanför en dörr i Västerås ner mot Öster Mälarstranden. Det stod NordFoil på bakstycket


 

Andra gången i går då vi tog en promenad så såg jag en ringduva som höll på att samla in kvistar till sitt bo

 

                                                   

Clipart Library 

Nu har jag lite inlägg på kö för vi har även varit ute och ätit lunch en dag på ett toppenställe. Min man var ju till Fysioterapin i går och Fysioterapeuten tyckte han gjort stora framsteg och han märkte ju att min man gör sina övningar men det tar lite längre tid att få ordning på detta så han fick fler övningar. Nu har han kunnat gå en hel dag i sina nya skor utan att få besvär. Han skall inte ha samma skor varje dag utan byta och till slut så funkar det. Tyvärr blev det bara 4 km promenad i går men det tar vi igen i dag. I natt började det regna kraftigt och blåste så jag vaknade till. Nu är det blåsigt och lite sol som kommer och går men vi har 12 grader varmt redan nu. Läste om att vi skall få medelhavsvärme en hel vecka. Nu skall vi göra oss iordning för dagens promenad med hopp om att den går att genomföra och inget regn dyker upp i blåsten. 

 

                                                          

Clipart Library  

Nu är det onsdag och vi går med stadiga steg mot en helg igen. Hoppas ni har nåt härligt att se fram emot. Sköt om er och ha en toppenfin dag  

 

     

Brainstorm med My Star. Det är ju Erurovision Song Contest nu i 3 dagar. Jag kom ihåg när jag hörde denna låt år 2000 och gillade den till tusen. Sångaren har en bra röst och han hade glimten i ögat på scenen och dansade runt i sin egen stil och jag kom ihåg att jag gillade både låtens melodi, text och att det var lite humor i framförandet 


#Gretas #Cappuccino #uteservering #kalspaderbulle #tulpaner #Alisa #vante #halsduk #ringduva #Brainstorm 

 
 
Ingen bild

Gunilla

11 maj 2022 14:51

Det är något visst med att ta en fika ute och sitta och se sig omkring på folk och fä. En snygg schal var det.Fåglarna har bråda tider nu dom är fantastiska och roliga att se när de bygger sina bon.
Han sjöng bra killen i dag tycker jag att det är så mycket annat än sång.

Gårdagens inlägg man tror inte det är sant hur dom bär sig åt man tror man hört allt idiotiskt men det tar aldrig slut.
Så tråkigt du hade det också, sådant finns kvar inom en, men trodde man kommit längre i synsättet att ta hand om problem.
Nu mulnar det på men varmt är det.
Ha det bra!
Kram!

Malin wiper

11 maj 2022 15:42

Det håller jag verkligen med dig om. Ja du fåglarna har mycket att stå i nu. Det är en låt som står sig år ut och år in men som du säger så är det inte mycket till sång i många mellolåtar så jag lessnade på att se spektaklet

Det är verkligen hemskt detta hur dom behandlar vissa barn som om dom inte vore värda nåt. Jag har varit med om en del och även mobbning men jag gick hos psykolog då jag blev utbränd så jag fick prata ut och mådde bättre.

Vi har samma väder som hos dig. Det kommer regn snart ser jag nu. Vi har inte så kallt

Ha nu en skön onsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards