Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2019

Brukslinjen, Åsby Hem & Trädgård och dansande blommor

Av Malin wiper - 11 maj 2019 13:00


 

Vi åkte med gratisbussen (Brukslinjen) i går mot Åsby för att fördriva tiden


  

Först gick vi in på Åsby Hem & Trädgård där vi tog en fika. Jag valde en ostsmörgås på tekaka och den var supergod


 

Min man valde också en ostsmörgås men på mörkt bröd


 

Dom har flera ställen att sitta på och nu valde vi detta och jag kunde fota hela lokalen för vi var så tidigt ute

 

                                        


                                                                                 Glas och porslin

Här ser man andra sidan och det hänger stora fina kristallkronor i taket. När man sitter där så blickar man ut över växtligheten utanför

 

                        


   

Här ser ni en av dom som arbetar där och hon är jättetrevlig och glad. Kom ihåg en gång då vi var sugna på muffins och hon kom förbi från en annan avdelning och vi frågade henne om det fanns. Direkt gick hon ut i köket och fixade fram såna och dom var helt underbart goda

 

                                      

                                                                                                  Riktig kaffe

 

Vi köpte två stycken tvålpumpar i glas som kostade 49 kr/st. Vi har fått byta såna många gånger på grund av att vi flyttat och saker inte passat ihop. Nu valde vi såna som var stilrena med bara mönster i själva glaset och passar in överallt. En skall vara i badrummet och en i toaletten            


 

Här följer lite närbilder på blommor jag fotade. Jag har massor av bilder men jag tar lite i sänder


         

  

När detta inlägg kommer in så är vi i Västerås och upplever öppningen av Vinylcaféet. Ha nu en fin dag kära läsare. Kram från Malin

 

                                               

 

        

 

#Åsby #Ostsmörgås #Tvålpumpar #Blommor #Vinylcaféet

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 maj 2019 17:43

Härligt med gratisbussresa. Mera sådant, det främjar bara miljön om folk åker mera buss. Skulle så gärna göra det jag också men vi har över tre kilometer till närmaste busshållplats och den bussen går bara två gånger per dag så...jag tutar på och kör i egen bil.
Snygga tvålpumpar, mycket stilrena och passar in överallt.
Ha det gott där ni är just nu och en fin helg önskas!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 maj 2019 08:35

Det har du så rätt i. Den går rätt långt också så vi kommer både till Kolbäck, Åsby och några andra ställen

Tyvärr så gillar inte ländryggen bussen och inte min doftallérgi heller så jag blir väldigt påverkad så det blir nog bil till slut i alla fall

Då är det inte så lätt när era bussar går sällan och ni har en bit till stan. Kul att du gillar tvålpumparna dom är ännu finare och större i verkligheten

Ha det gott själv
kramar från
Malin

 
paula

paula

12 maj 2019 01:18

Så mycket trevligheter du har för dig. Goda mackor, trevligt folk, härliga dagar

http://paulaz.se

Malin wiper

12 maj 2019 08:36

Det ser ut som vi är ute mer än vi är på bilder. Förut åkte vi ut varje dag men nu utan bil så blir det bara ca 2 gånger/vecka men då fotar jag desto mer ;)

Det var verkligen goda smörgåsar och trevligt bemötande uppskattas otroligt.

Ha nu en fin söndag Paula
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards