Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Rosor från min man och en fika på Ritz.

Av Malin wiper - 11 maj 2016 12:15

  

I går överraskade min man mig med en bukett rosor han köpt på ICA Supermarket...  Han är en pärla min man och har i alla år vi varit gifta överraskat mig då jag minst anat det. Han är min själsfrände och stora kärlek. Rosorna var jättevackra       

 

   

Det jag gillade också var att buketten var en "Röda Korset bukett" där 5 kr går till Röda Korsets hjälpverksamhet för att hjälpa folk i nöd        

 

Arja Saijonmaa med Miljoner rosor 

 

   

Min man ringde mig från arbetet vid 09.00-tiden för att fråga om jag ville fika med honom på Ritz Konditori då han hade kafferast. Det ville jag gärna så vi satt oss ute med kaffe och en bagel som vi delade på. Dom är jättegoda med härlig fyllning av skinka, ost, grönsaker mm. Vädret är lite svalare nu och det känns bra för i går var det lite för varmt och vindstilla. Vi satt där och njöt en stund, pratade och såg på folklivet. På uteserveringen var det fullt med folk som bara såg ut att njuta

 

  

Nu är det glasstider hos Ritz och här ser ni vad kulglassen kostar.              

 

   

Fina lockande bakelser stod på parad för att bli valda..  

 

   

Även en tårta  som pockade på uppmärksamhet...                          

 

   

För att inte tala om denna tårta där man fick inblick i dess innehåll av hallonmousse..  

 

 

 


#Rosor #ICA #Röda #Arja  #Ritz #Hallonmousse

 
 
Maya

Maya

11 maj 2016 13:10

Underbara rosor <3 Vad gulligt av Mr T! :)

Låten får mej osökt att tänka på min mormor och morfar, för min morfar är operatenor och har sjungit denna låt otaliga gånger! Vi ska åka upp till dem på söndag och fira dem båda, morfar fyllde just 88 och mormor fyller 90 på tisdag! <3

Vilka läckra tårtor! Jag äter allt mindre sånt numera då jag fått mer och mer allergier och överkänslig mot mycket. Så oftast blir det när det finns laktosfritt och nötfritt som jag vågar smaka, helst då genom att baka själv för det kan sällan garanteras i bagerier, caféer och butiker. Och baka orkar jag knappt heller, så därav blir allt slisk mindre och det är väl positivt när jag länge legat nära diabetes. Än har jag kunnat styra det utan mediciner eller behandling, så det är win-win hela tiden.

Hallonmousse låter onekligen gott i chokladtårta ;)

Ha en fin dag! Hälsa Mr T också!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 maj 2016 13:29

Dom är verkligen vackra. Vad kul att din morfar sjunger opera. Jag är ju en allätare som gillar många musikstilar men inte dansband. Fint att han sjungit denna låt som jag tycker är fantastiskt fin.

Grattis till deras födelsedagar och att dom båda fått uppnå sån hög ålder och även får vara tillsammans. Önskar dom ytterligare många år av hälsa och lycka. Min mamma blir 93 år i sommar. Min mormor och morfar fick mamma så sent så dom gick bort redan på 1960 talet men var då över 80 år gamla

Det är jobbigt att vara allérgisk för det är som du säger inte helt säkert att köpa ute. Jag äter sällan tårta, bakelse och godis numera men jag går ändå inte ner i vikt men det skall jag söka för nu

Skönt att du inte behövt börja med medicin för diabetes för jag ser ju hur min man har det.

Ha en fin dag själv
Min man hälsar tillbaka
hälsa till din du också

kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards