Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 maj 2023

Västerås Street Food,, keps, tyghatt, Cat Stevens och Laleh

Av Malin wiper - 26 maj 2023 08:00



 

Nu har vi tagit en selfie igen med selfiepinnen. Vi var ner i centrum igen i går för vi hade inte rätt skruvar till handtag vi skulle sätta upp på garderobsdörrarna i tv rummet. Selfien i går blev lite bättre än denna där vi stod lite fel i solen.

 

                      

 

Det känns så bra att bo i Västerås i och med att min mans bror bor här så vi har varit hit flera gånger genom åren och sett hur det förändrats men mycket finns kvar tack och lov. En blandning av gammalt och nytt känns bra. Hade inte min externa hårddisk krashat för några år sedan så hade jag kunnat visa upp många bilder från både hur det såg ut i hamnen och andra ställen dom åren. Jag har än inte fått tid att leta bland dom negativ jag har sparat nånstans. Får vi landa och bo in oss här ett tag så kommer nog orken att leta efter minnen. Det var i alla fall inga stora bostadsområden i Öster Mälarstranden som det är nu. Vi har flyttat alldeles för mycket men det är omständigheterna som spelat in. 

 

   

Min man har köpt två nya kepsar och jag en sån där tyghatt och det gjorde vi på ICA Maxi på Erikslund. Min mans kepsar kostade under 100 kr och min gröna solhatt 129 kr men ändå var det bra kvalitet och välsytt. Jag har sett sämre på en del andra butiker som tar mycket mer.  Den ljusa har jag sen förra året men jag köpte en till i och med att den satt så bra och inte har såna breda bretten utan ser lite mer tuff ut. Jag skulle vilja ha keps men passar inte i såna tyvärr. Jag behöver ha lite bredd runt huvudet för att det skall se snyggt ut

 

Det är alltid så vackert på sommaren när man tittar ut från bron över Svartån


   

Här ser man nästa bro lite längre bort

 

         

Cat Stevens med Wild World. Han var på Polar Music Prize 2023 och jag kollade lite efter det sänts så man kan zappa bort det man inte vill se. Där gjorde Benjamin Ingrosso en version av den låten och Cat Stevens tyckte den var så bra så han gick upp och kramade om Benjamin. Klicka här för att lyssna på den versionen. Benjamin gjorde den jättebra och hans röst fick lite mer djup och blev lite mörkare i den låten. 

 

  

I går var det Västerås Street Food på Stora torget från 25-27 maj kl 11.00-21.00 Det var hur mycket folk som helst och dom satt och åt vid långbord. Vi åt inte där utan gick bara igenom och kollade. Synd bara att det inte var nån levande musik men det blir det mindre av på gator och torg. Stim har gjort att ingen har råd.


 

Här ser man lite av sittplatserna

 

 

Dan före så stod denna lastbil på torget som tydligen hyr ut tält för olika evenemang. 

 

 

Så här ser man en del av hur det ser ut inuti tältet. Här kan man tydligen gå in och ta sig en öl och läska sig med. Ingen var därinne just då utan det öppnar nog lite senare

 

                                         

Kapsylöppnare i form av en gitarr från cdon

 

På Lilla torget bakom stora torget så fanns det massor av blommor i ett stort tält till försäljning


 

Fint utanför en butik


 

Från en uteservering lite längre in mot centrum kunde jag inte låta bli att fota. Det var en öppning in till restaurangen och där på bordet såg det så fint ut med blomman och det levande ljuset intill


 

Dessa två lampskärmar hängde ner från ett café som nu är historia blott


Hoppas det blir en färgstark fredag och helg precis som på denna musikaliska tavla som jag såg på en second hand

 

        

Laleh med Here I go again (live från Så mycket bättre) 2011. Hon gör här en egen version av E-Types låt så den blir hennes egen och magiskt vackert. Hennes röst och känsla berör mig 

 

                                   animated-clock-image-0128            animated-clock-image-0128            animated-clock-image-0128 

Fredag igen!, vad är det som händer?. Stoppa tiden eller dra ner på tempot. Klicka här för att höra en låt somt floppade på en Melodifestival. Den heter långsamma timmar. Nu hoppas jag helgen blir lång och händelserik för er mina kära besökare

 

#selfie #kepsar #svartån #Cat #Street #tält #ljuset #lampskärmar #tavla #Laleh

 
 
wiolettan

wiolettan

26 maj 2023 10:25

Precis, otroligt så fort veckorna går.
Fin bild av er två.
Roligt att ni trivs så bra dit ni flyttade, till Västerås. Fin stad, jag har bara varit där en gång, tror jag, eller kanske inte. Glömmer.
Jag är likadan, passar inte i keps, men en sådan hatt som du köpte skulle säkert gå bättre, bra mot solljus.
Häftigt träd som det växer grönt ut från stammen.
Många vackra bilder som du har tagit, trevligt att få se.
Ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 maj 2023 13:46

Dom bara rusar iväg. Kul att du tycker bilden är fin av oss.

Vi trivs verkligen här och det känns ju ändå lite hemma här så det skulle nu vara jobbigare att flytta till nåt helt nytt ställe.

Då är det inte bara jag som inte passar i keps. Ingen förstår det förrens jag tar på mig en och då blir det skrattkalas ;) Den gröna solhatten skyddar verkligen mot dom värsta solstrålarna

Håller med om stammen. Kul att du gillar bilderna.

Ha det bra själv
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards