Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 maj 2023

Av Malin wiper - 12 maj 2023 13:15


 

Jag sätter in lite  bilder som var klara men jag är inte nöjd med dom. Jag blev akut dålig i går  med migränliknande huvudvärk och svullen mage så jag kunde inte gå till frisören utan får beställa en ny tid en annan dag. Jag fick gå och lägga mig. Jag vet inte vad som hände. Jag som hade velat fota lite där och även utanför. I dag känner jag mig lite bättre men tar det lugnt

 

Bilden ovan är från Café Mosaik dit vi var med min son förra lördagen

 

                                                          

Majkens Rum

 

Framför den långa gröna soffan så ser man scenen men när dom inte har musik så kan man sitta där vid ett bord och även på den gröna långa soffan, Det är supersnyggt där


 

Min man och jag valde en sån här bulle till kaffet med vaniljkräm i mitten. Den var jättegod


 

Min son tog en kanelbulle och den gick ner också


 

Dom har en del såna här bakelser i glas också


   

Kolla in dessa chokladmuffins med topping och ovanpå toppingen olika chokladgodsaker


          

Roxette med Milk and Toast and honey. Jättefin låt, så saknad hon är Marie Fredriksson

 

                                               

Clipart Library

 

Dom serverar även goda luncher på Café Mosaik. Här ser man deras salladsbord som består av många nyttiga godsaker


 

Man kan även sitta en trappa upp i en smal gång och kolla ner och få en fin vy över hela stället. Man får även lite biokänsla när man ser den röda ridån på första våningen


  

En gång då vi var dit så frågade vi om vi kunde få en smörgås med ost och skinka på ett rågbröd. Det kunde dom fixa och den blev så här fin och smakade ljuvligt.  

 

  

        

A summer song med Chad & Jeremy. Jag har aldrig hört talas om denna duo förut. Dom var en brittisk duo som började spela och sjunga 1962 och hade sin första hitlåt i Storbritannien med "Yesterday's Gone" (1963). Den låten blev en hit i USA året därpå som en del av den brittiska invasionen. Dom uppträdde i en mjuk folklig stil som kännetecknas av tyst och viskande sång. Låten ovan är deras största hit. Efter några kommersiella misslyckanden och olika personliga ambitioner upplöstes duon 1968. Chad Stuart dog 2020 79 år gammal. Jeremy Clyde lever fortfarande och är 82 år gammal

 

                                                     

Solen fortsätter att lysa över oss och det kommer att bli upp till 25 grader varmt. Ha nu en härlig fredag och helg mina härliga besökare. Tack för kommentarer och att ni tittar in till mig. Take care!

 

#Mosaik #soffan #bulle #Roxette #salladsbord #smörgås #Chad 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards