Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2023

Av Malin wiper - 21 maj 2023 16:30


 

Detta såg för läckert ut när min man höll upp skon så hade den nästan samma mönster och färg som min mans t-shirt. Här kommer lite herrskor från Ryns Skor

 

Klicka här för att se inlägget gällande damskor hos Ryns


 

En lite mer öppen herrsko för härliga sommardagar och kvällar


 

  

Vilka läckra och guldiga herrskor som har en fin blandning av guld och grönt 

 

                           


Skohylla från Solhem Inredning                                 

  Finskor för festliga vår- och sommarkvällar


 

Här stannade jag till lite och blev nostalgisk för nu har tydligen lackskor blivit på modet igen.  Här i herrmodell, så festlig och jag har själv haft lackskor med liten klack på 1960-talet. Här sitter man nu och tänker tillbaka på många årtionden som bara rusat iväg men det gäller att hänga med så länge man kan och inte "gamla sig" som Dagnys så klokt myntade. 


 

På toffelsidan har det hänt en del. Kolla in vilka läckra tofflor. Klicka här för att se priset på denna toffel som kommer från Fila. 

 

 

När jag ser dessa sommarskor (badskor) med krokodiler som motiv så dök en film upp som heter Crocodile dundee. Den är från 1986 och blev mäkta populär på den tiden. Varje tidsepok har sina höjdare

 

Klicka här för att se några scener från den filmen

 

       

Vad passar väl inte bättre in här nu än med Elton John och Crocodile Rock 

                                   

 

Sandaler som sitter med carborrband och kan öppnas lättare och även spännas åt lite. En mer klassik modell som är tidlös


 

Dom hade många fina olika sittplatser för skoprovning. Det var fint och fräscht därinne och lätt att ta sig fram. 


Solen låg på så starkt mot butiken så jag kunde inte visa hela ingången utan tog en bild på deras skylt istället. Det är en klassiker som fått hänga med och sånt gillas

 

   

Det blir två inlägg i dag i och med att båda handlar om skor. Nu har vi 22 grader varmt och inte så hög luftfuktighet så jag mår rätt bra i värmen. Det blev 6 km promenad i dag också och sen hyrde vi bilen i sista minuten för att åka och handla lite på Erikslund. Vi hade bilen bara 3 timmar och sen har vi 5 timmar till på hyrbilskontot innan vi måste fylla på  nytt.  Fast nu behöver vi inte bilen lika mycket som förut i och med att vi bor så centralt. Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag

 

        

Just the two of us by Adikara Fardy

 

#guldiga #lackskor #tofflor #krokodiler #Elton #Adikara

Av Malin wiper - 21 maj 2023 08:15


     
Den 23 oktober 2022 köpte jag mig ett par sneakers av märket Skechers för 1600 kr och jag var helt såld för jag har aldrig haft så bra skor för mina fötter. Jag är helt enkelt tvungen att ha bra skor i och med nackskada som påverkar hela ryggen. Nu var det dags att ta fram sommarskor och jag har även ett par sneakers för sommaren men inte i samma märke.         

 

                                           

 

I och med vår flytt så fick jag besvär med ländryggen efter att ha varit bra i flera år. Alla sommarskor funkar inte just nu för jag får ont ända ner i benen. Så jag har bara ett par skor just nu och det funkar ju inte så vi begav oss i går till Ryns Skor i centrala Västerås i och med att dom har Skechers. Jag har köpt ett par sneakers hos dom förut som jag haft i flera år. Dom har både dam, herr och barnskor och ett stort sortiment så det finns nåt för alla. Det är en vänlig och hjälpsam stämning i butiken

 

Klicka här för att läsa Ryns historia som började 1950

 

 

Där fick jag tag på dessa vita sneakers som var lite nättare och luftigare nu på sommaren. Jag provade flera par i olika färger man dessa satt bäst på mina fötter. Dessutom så kostade dom 1000 kr så det blev 600 kr billigare än dom jag hade förut och dom går att tvätta i maskin. 

 

 

Jag fick lov att fota lite i butiken till min blogg. Dessa ovan är Timarie och dom jag köpt hos Ryns förut har också blixtlås på ena sidan och det är bra uttänkt

 

  

Kolla så läckert dom satt denna sko

 

  

Här håller min man upp en öppen jättefin sko som jag själv skulle vilja ha. Märket är Gabor och ovanpå en beige melerad kedja i plast

 

 

En lite mer klädd sandal med fin utsmyckning framtill

 

  

Lite mer färgstark sandal

 

 

Denna svarta låga sko är ballerina inspirerad

 

                                                           

 

När jag såg denna svarta spetsiga sko så blev jag nostalgisk. Såna fanns när jag var tonåring i mitten av 1960-talet och då kallades dessa klackar för taxklack Tänk att allt kommer tillbaka men i uppdaterad form. Snyggt med kedjan framtill som ett skosmycke

 

                                                      

Tax hund   

Klicka här för att se lite vintage skor. Jag arbetade som ung ett tag på en skobutik som hette Wedins Skor och sen var jag en gång skomodell åt skobutiken Oscaria i Sundsvall

 

 

Vill man ha lite mer färgstarkt så finns även det hos Ryns i form av dessa kornblå finskor med bred klack. Såna klackar var populära på 1970-talet och en bit in på 1980-talet

 

         

Kirsty MacColl med In these shoes. Ett av soundtracken till filmen Kinky Boots från 2005

 

  

Bord fulla med finskor för fest och så snyggt stylat med champagne, glas och hängande dekoration. Det fanns hur mycket som helst att fota av både fina sittplaser och utsmyckningar allt ryms inte i ett blogginlägg

 

   

Kedjor på skor har varit populära genom många årtionenden men nu har dom uppdaterats rejält. Dessa skor finns även i grön mocca men jag får inte plats med allt jag fotade på butiken

 

 

Jag kände mig så nöjd sen när vi promenerade hemåt och skorna var helt perfekta för mina fötter så nu har jag två par av dessa fotvänliga märkesskor


          

Carolina Wennergren med Black Swan från Melodifestivalen 2015. Jag gillar hennes röst som har lite heshet i sig och även denna låt. Vi var och såg henne på Västerås konserthus 2018

 

Klicka här för att se när vi var och såg Carolina Wennergren på Västerås Konserthus 2018. Klicka här för att se lite mer från konserten

 

                                                      

Vi har redan på morgonen över 13 grader varmt och nu blåser det väldigt lite. I går kom vi upp i 6 km på vår promenad och nu skall vi ut igen på en promenad före lunch. Söndag igen!, och jag hoppas ni får en skön och vilsam dag. 

 

Fortsättning följer med herrskor................................................

 

#skor #kedja #ballerina #taxklack #färgstarkt #Kirsti #Carolina 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards