Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2023

Ryns Skor Västerås, herrskor, Elton John och Adikara Fardy

Av Malin wiper - 21 maj 2023 16:30


 

Detta såg för läckert ut när min man höll upp skon så hade den nästan samma mönster och färg som min mans t-shirt. Här kommer lite herrskor från Ryns Skor

 

Klicka här för att se inlägget gällande damskor hos Ryns


 

En lite mer öppen herrsko för härliga sommardagar och kvällar


 

  

Vilka läckra och guldiga herrskor som har en fin blandning av guld och grönt 

 

                           


Skohylla från Solhem Inredning                                 

  Finskor för festliga vår- och sommarkvällar


 

Här stannade jag till lite och blev nostalgisk för nu har tydligen lackskor blivit på modet igen.  Här i herrmodell, så festlig och jag har själv haft lackskor med liten klack på 1960-talet. Här sitter man nu och tänker tillbaka på många årtionden som bara rusat iväg men det gäller att hänga med så länge man kan och inte "gamla sig" som Dagnys så klokt myntade. 


 

På toffelsidan har det hänt en del. Kolla in vilka läckra tofflor. Klicka här för att se priset på denna toffel som kommer från Fila. 

 

 

När jag ser dessa sommarskor (badskor) med krokodiler som motiv så dök en film upp som heter Crocodile dundee. Den är från 1986 och blev mäkta populär på den tiden. Varje tidsepok har sina höjdare

 

Klicka här för att se några scener från den filmen

 

       

Vad passar väl inte bättre in här nu än med Elton John och Crocodile Rock 

                                   

 

Sandaler som sitter med carborrband och kan öppnas lättare och även spännas åt lite. En mer klassik modell som är tidlös


 

Dom hade många fina olika sittplatser för skoprovning. Det var fint och fräscht därinne och lätt att ta sig fram. 


Solen låg på så starkt mot butiken så jag kunde inte visa hela ingången utan tog en bild på deras skylt istället. Det är en klassiker som fått hänga med och sånt gillas

 

   

Det blir två inlägg i dag i och med att båda handlar om skor. Nu har vi 22 grader varmt och inte så hög luftfuktighet så jag mår rätt bra i värmen. Det blev 6 km promenad i dag också och sen hyrde vi bilen i sista minuten för att åka och handla lite på Erikslund. Vi hade bilen bara 3 timmar och sen har vi 5 timmar till på hyrbilskontot innan vi måste fylla på  nytt.  Fast nu behöver vi inte bilen lika mycket som förut i och med att vi bor så centralt. Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag

 

        

Just the two of us by Adikara Fardy

 

#guldiga #lackskor #tofflor #krokodiler #Elton #Adikara

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 maj 2023 17:28

Oj, ändå mera skor så mycket att välja mellan och maken modemedveten, så dom matchar tröjan.Finns mycket fint i den affären.

Roligt att kunna ha nära till bra affärer och ni verkar ha kommit till rätt plats.
Crocodile dundee gillade jag starkt.
I dag så skönt så vi har varit ute och njutit av trädgården i skuggan.

Kramar!

Malin wiper

22 maj 2023 08:49

Det fanns hur mycket som helst hos Ryns och det var fräscht och fint. Det var så kul att skorna matchade tröjan ;)

Sen jag fick min nackskada och ländryggen så kan jag bara ha bra skor. Det finns sandaler i mitt märke också så det blir nog såna nästa månad

Vi har verkligen kommit till rätt plats i rätt tid. Fast vi trivdes dom tre åren innan covid i Hallstahammar och sen försvann ju bilpoolen också. Känns som att detta är sista stället vi bor på.

Dom filmerna var så populära och så bra tycker jag också

Härligt att ni har en trädgård att njuta i. Kom ihåg hur det kändes. Härligt att ha både skugga och sol.

Ha en härlig dag
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards