Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Malin wiper - 16 maj 2023 09:30


 

Sist vi hyrde elbilen av Move About så tog vi en tur på landsbygden också. Där såg vi denna vackra Fasantupp som gick fritt på en gräsmatta. 

 

Klicka  här för att se lite fina foton på fasantupp. Jag ångrar nu att jag inte gick ur bilen och fotade lite mer 

 

                                                    

Clipart Library

 

Den verkade inte rädd trots att jag fotade på inte alltför långt håll

 

      

Ett vackert klipp på en fasantupp. Magiska sekvenser på slow motion. Det är Christer Wastesson som filmat så snyggt


 

Sen for vi vidare och jag har fotat detta hus förut i och med att vi åkt rätt många gånger på denna landsväg


 

Det är så idylliskt där och nästa gång skall vi åka längre på vägen så vi får se lite mer


 

Detta är en gammal traktor som jag fotat rätt många gånger men den har stått på olika ställen på tomten


   

Efter ett tag så dök denna skylt upp där det stod Skerike Gårdsbutik. Nästa gång vi åker på denna väg så skall vi gå in där och kolla vad dom har att sälja. Varför åkte vi inte in dit för nu ser jag att man även kan fika där och köpa presenter och dom säljer närodlat. Det får bli nästa tur på landet


Ett litet gammalt hus som ser obebott ut men dom kan ju ha det till förråd 


   

Gammalt hus men det såg välskött ut och det är så härligt när dom vårdar sina byggnader. Förstår att inte alla har råd med det men då borde dom få lite stöd för det är ju ändå historia bakåt som försvinner.


 

Här såg det inbjudande ut med detta fina hus och massor av utemöbler framför. Där skulle det inte sitta fel att sätta sig ner med en kopp gott kaffe och en kaka


 

Efter det så dök en bro upp och på vänster sida dök Forsbyforsen upp


           

Jag filmade lite från Forsbyforsen och på slutet ser ni en parkoas vi brukar gå förbi när vi är på väg hem från Västerås centrum. Där befann sig även några duvor. Nästa gång jag filmar så skall jag stå på samma plats ett tag och inte gå omkring utan filma längre sekvenser och mer stilla. Jag skall även skaffa ett sånt där gimbal för kameran. Ett större har jag redan.

 

Forsby är ett dammområde i Svartån mellan Skultuna och Västerås 


      

En av duvorna la sig ner och vädrade sina vingar vid vattenspelet

 

I går började det regna men höll inte på så länge och vi kom ändå upp i 20 grader. I dag är det 14 grader 09.00 och jag kände för en stund sen att vi kommer att få regn. Aldrig får man känna sig bra nån längre tid för nu har jag besvär med min ländrygg. Jag var bra i flera år men efter flytten så har jag fått besvär till och från men nu är det värre så jag kan bara sitta ca 10 minuter och sen måste jag upp och gå. Därför skall vi nu ut och promenera igen för det gör att det släpper lite. Hoppas ni har en bra vecka hittills och får en skön dag. Sköt om er 

 

                                              

Catsiga 


#elbilen #Fasantupp #traktor #hus #Forsbyforsen #duvorna 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards