Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 maj 2023

Av Malin wiper - 1 maj 2023 14:15


  

När min man och jag var ute och promenerade i dag så sa jag till min man: undrar hur det är med  Pugh Rogefeldt för han fick ju en obotlig nervsjukdom . När vi kom hem från promenaden såg jag att han dött i dag första maj. Jag brukar känna på mig saker och det har med min HSP att göra. Han var en av många svenska favoriter så det känns sorgligt. Jag har lyssnat på hans musik sen jag var ung och han hade en speciell röst som jag gillade. Han blev 76  år gammal. 

 

      

Pugh Rogefeldt med Vandrar i ett regn. Den har jag ofta gått och nynnat till. Det började regna när jag satt in denna låt men det visste jag redan för jag kände det redan i morse i luften. Nu vill jag ut i regnet med ett paraply och nynna på denna låt

 

                                 

Pugh Rogefeldt var en svensk sångare, gitarrist och låtskrivare och han har skrivit många tidlösa låtar som jag fortfarnade lyssnar på. Han medverkade i Så mycket bättre 2012 och 2013 kom han ut med sin självbiografi, 73: Från Stora gatan 51 till Hog Farm. Pugh Rogefeldt avslutade sin karriär 2021. Tänker på hans familj 

 

        

Pugh Rogefeldt med Små lätta moln. 

Jag hoppas du får ligga på små lätta moln och sjunga dina låtar kära Pugh    


  

Sveriges Radio 


#Pugh  

Av Malin wiper - 1 maj 2023 08:15


 

I lördags promenerade vi runt i Västerås och hamnade på baksidan av Västmanlands Teater. Längst till höger ser man sceningången. När jag bodde i Göteborg så stod vi autografjägare utanför sceningången och väntade på sångare, skådespelare och andra för att få en autograf. Ljuva minnen. Fast nu då vi bor så nära så skall vi gå och se lite föreställningar på denna teater. Det blir nog inte förrens till hösten då allt går igång igen. 


 

Här ser man mig stående vid en pelare vid den pampiga ingången till teatern. Teaterchefen är Niklas Hjulström. Hans pappa var skådespelaren Lennart Hjulström. Niklas Hjulström är skådespelare, regissör teatercehf och sångare

 

         

Här sjunger Niklas Hjulström med gruppen Cue. Låten heter Burnin'


 

En bild på lite närmare håll där man även ser en teateraffisch. Jag har alltid gillat teater och det började med att jag lyssnade på radioteater som barn och sen har jag sett många teaterstycken på tv. Efter det så har jag varit ute på teater ett antal gånger men inte lika mycket som förr. Sparar man in på några fikastunder så kommer vi att kunna uppleva sånt lite mer. I Hallstahammar var vi flera gånger på Sagabion där dom även hade föreställningar med kända skådisar som kom och gästspelade. Bland annat Görel Crona

 

Klicka här för att läsa om när vi var och såg Görel Crona 2019 


   

Här ser ni min man vinkandes till er från trappen till teatern


 

En bild på nästan hela teatern

 

Sen gick vi ner mot stadsparken och promenerade mot centrum igen


 

Vackert utanför en restaurang


 

Japanskt körsbärsträd inte så långt ifrån där vi bor


     

Denna blomma på ett träd är jag inte säker på vad det är. Kan det vara äppelträd?

 

  

Första maj välkommen!. Det börjar blommar lite överallt nu så det är så vackert. Hoppas ni haft en fin valborg och att ni får en härlig första maj. Här är det lugnt och stilla med 6 grader varmt. Jag började svettas från pannan och sa till min man att nu får vi regn. Kollade sen på väderleken och där står det att vi får regn. Ha det bra och sköt om er. Tack för att ni tittar in till mig

 

        

Monica Törnell med Heden 

 

#Teater #Niklas #Stadsparken #körsbärsträd #blommar #Monica

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards