Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 maj 2023

Av Malin wiper - 8 maj 2023 09:45


 

I fredags hämtade vi min son i Enköping för att umgås under helgen. Vi hyrde elbilen från Move About. Min son och jag tog egentid och promenerade ut lite i vårt bostadsområde med omnejd. Här ser man vattentornet Skallberget  sticka upp, det ligger inte så långt ifrån oss. 

 

                                               

Vattentorn var väldigt populära utflyktsmål förr. Folk gick upp till toppen och stod där och beundrade utsikten. Vissa vattentorn hade även en restaurang. Västerås vattentorn byggdes 1952 och det är bara 30 m högt, men ligger 75 meter över havet

 

Klicka här för att se ett klipp på Vattentornet Svampen i Örebro. Jag min man och min son var upp i det tornet på 1990-talet. Det var en vidunderlig utsikt. Då bodde vi i Hällefors som inte ligger så långt ifrån Örebro

 

  

Vi vilade oss en stund i en liten lekpark vi gick förbi. Det känns idylliskt och fint i vårt närområde


 

Där hade dom en parkleksak i form av en larv eller om det skall föreställa en tusenfoting


 

Så här såg den ut från sidan


 

En fjädergunga med sittplatser i form av humlor, bi eller geting

 

      

Flight of the Bumblee bee - Animated In color

                

 

Ett barn hade glömt sina fingervantar på ett bord


 

Jag satt in min son i ett collage i svart vitt för bilden var lite otydlig


 

Till lunch åt vi ungsrostade rotsaker i form av potatis, morötter och palsternackor. Till detta köttbullar, vinbärsgelé och min mans goda currysås. Jag fotade oss vid bordet med blixt men den bilden blev inte bra. Vi åt, njöt och umgicks


 

Efter det så chromcastade vi från Disney Plus och såg Star Wars The Mandalorian säsong 3. På kvällen såg vi dom sista 3 avsnitten så serien består av 6 avsnitt. Jag gillade denna säsong för man fick lära känna karaktärerna lite mer grundligt och scenavsnitten blev längre och hoppade inte så abrupt. 

 

        

Trailern till The Mandalorian säsong 3


  

Det blev en invigning av tv rummet och det var så mysigt att sitta där och se serien tillsammans. Vi måste ändå köpa en rullgardin för persiennen fungerar inte så bra där. Min man är duktig på att laga persienner men det blir nog en mörkläggnings- rullgardin istället


 

Vi laddade upp bilen en gång och då lämnar man den på en plats i ett bilgarage några våningar upp.


 

Vi åkte även iväg till Erikslund och gick till Biltema för att handla lite och då passade vi på att ta en fika på deras fina stora café. Vi tog varsin godbit som känns som cheescake med jordgubbar på toppen. Dom är jättegoda. Min son köpte ett brickbord på Biltema


   

Vi åkte även ner till hamnen för att kolla in båtar och här går min son och jag över en bro till ett av många ställen i hamnen


    

Här var det lite för soligt så bilden blev inte så bra. Det kommer mer bilder så småningom över hamnen

 

Jag har fotat rätt mycket men bilderna är inte klara än. Här har vi nu 8 grader varmt redan på morgonen. Solen skiner och det är en svag behaglig vind. I dag kommer vi ut lite senare för jag skall tona håret och vi har lite att pyssla med hemma också. Min man vill snart börja pyssla på balkongen med blomlådorna. Vi har ju en mer fyrkantig balkong nu och halva är som ett litet rum med tak och väggar medans den yttre är helt öppen. Vi har nu för lite och för små utemöbler där men vi har nog inte råd att köpa nytt denna sommar. Vi har haft för många utgifter redan. Hoppas ni mina kära besökare haft en härlig helg. Ha en fin början på den nya veckan

 

                                                    


Clipart Library 

 

#Move #Vattentornet #lekpark #Flight #fingervantar #ungsrostade #Mandalorian #cheescake #bro

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards