Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2023

Av Malin wiper - 20 maj 2023 08:45


  

Så här såg det ut på baksidan av soffan på ena sidan i tv rummet men nu har vi ändrat om lite. Det är en sån stor plats bakom soffan framför alla garderober så jag har börjat stå där när jag skall klä på mig. Därför har jag nu fått en walk in closet fast en"Budgetvariant"... 

 

   

Nu har vi köpt denna spegel över nätet för 250 kr som jag kan stå framför och prova kläder. Så nu är rummet både tv rum och walk in closet.. . Spegeln är väldigt fin med sin silverram och ser ännu bättre ut i verkligheten. Den har en sån tyngd i sig så vi fick åka och köpa ankarpluggar på Clas Ohlson. Spegeln ser dessutom mycket bredare ut i verkligheten. Fast nu fick vi ett bekymmer om vart vi skall ställa öltunnan och jordgloben men vi kanske har den som sittplats med en rund kudde på och slopar globen och ställer den i hallen tillfälligt.  

 

                              Vad sade köpgalningen i biktbåset efter Black Friday?
                               Förlåt mig fader för jag har fyndat

 

  

Här ser man platsen bakom soffan som är större än den ser ut där. Vi skall även köpa snygga grafiska handtag till garderoberna för dom knoppar vi köpte passar inte in. Sen skall kolla efter en snygg matta som skall ligga där framför fotöljen.   

  

Här ser man nästan hur brett det är bakom soffan och vår gula fotölj får stå kvar som en inredning till walk in closet.    Min man kan också få tillträde till det eminenta stället mot en liten summa i inträde..   

 

I går ringde jag min väninna Lena i Göteborg och vi brukar prata rätt länge om allt möjligt. Vi har nästan samma musiksmak och hon har som mig tagit autografer och träffat många kända skådespelare, musiker och andra. Hon var först en bloggläsare som blev min vän till slut. Synd att avstånden är så långa och vi har ju inte den ekonomin längre så vi bara kan åka iväg på nån resa. Så fort man fått ihop en slant så händer nåt som stoppar planerna. Hör att en del fått en jobbig förkylning i form av halsont och hosta, ingen höjdare i värmen och jag hoppas jag slipper för jag har lite saker framför mig som gör att jag måste vara frisk

 

                           

Klicka här för att se när Lena träffade Doug Seegers Nordstan i Göteborg och tog en autograf. Hon fick även två CD signerade och en av dom skickade hon till mig, så gulligt

 

        

Doug Seegers med Wicked Game  

 

 

Här blommar det för fullt i rabatterna på vägen ner mot Stadsparken och på sidan om Svartån

 

  

Utsikt från Apotekarbron över svartån och dom gamla fina byggnaderna

 

  

Hoppas ni har en blomstrande helg framför er med bara härliga upplevelser.  Ha det bra och sköt om er 

 

        

Al stewart med Year of the cat. Klicka här för att höra samma låt med Al Stewart men nu 2023. Al Stewart är en brittisk musiker och låtskrivare. Han är mest känd för "Year of the cat" ovan från 1976, producerad av Alan Parsons. Al Stewart växte upp i Wimborne i Dorset i england. Han flyttade till USA 1977

 

 

En katt jag fotade i Hallstahammar för några år sedan

 


#walk #spegel #fotölj #Doug #svartån #Al 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards