Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Malin wiper - 22 maj 2023 11:00

 

I går såg jag denna läckert turkosgröna Ford F-1 lastbil från 1951. Ägaren har rustat upp bilen själv och det uppskattas för oss andra för vi får ju njuta av dessa veteranbilar varje vår, sommar och höst. Den är inte i orginlafärg utan ägaren har lackerat om den. Vi hyrde elbilen från Move About i 3 timmar för att göra några ärenden.

 

 

En närbild på den snygga fronten

 

       


Ford F-1 från 1952 


  

 

Här ser man att den är upprustad i flaket också med silvrig mönsterplåt


  

 

Vi tog även en tur till hamnen och då stod denna gula fina sportbil på en parkering. Det var en FIAT BARCHETTA från 1997.


 

Den bilen får mig att tänka tillbaka på min sons pappa och min Austin Healey Sprite som vi hade några år

 

Klicka här för att se en minnesbild på mig och den bilen 


   

Vi stannade till på vägen så jag kunde fota denna kulle full med gullvivor


 

Sen dök det upp en kornblå motorcykel Yamaha Super Tenere. Den är från 2013 så den är inte så gammal



   

Den 20 maj var det Barnfestival i Västerås centrum. Vi hade ingen aning om detta när vi promenerade ner till centrum. Jag fotade två utklädda ungdomar som skulle föreställa björnar. På stora torget hade dom både brandbilar, ambulans, polisbil, buss, sopbil mm för att barnen skulle få kolla in allt och även få lite undervisning i dessa samhällsfunktioner. Det var så mycket folk och livat så vi höll oss lite utanför och det var ju inte vår åldersgrupps festival precis..    

 

         

Playing music for animals med Christopher Ameruoso. Det är ju så gulligt så man smälter och en passande avslutning på detta inlägg. Solen har varit under molnen ett tag men nu börjar den titta ut igen över oss på jorden. Vi har 20 grader varmt och vi skall ut och promenera om ett tag igen. En ny vecka med vad allt det innebär men jag hoppas den blir så bra som möjligt för er alla. Sköt om er och ha det så bra

 

 

Här passar min sittande ko in som jag fotade i juni 2018. Klicka här för att se resten av det inlägget

 


#Ford #Fiat #gullvivor  #Yamaha #björnar #Christopher #ko

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards