Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 maj 2023

Av Malin wiper - 3 maj 2023 08:45


                                         

 

Häromdan då vi promenerade bort till vårt Coop Karlfeldsplatsen så såg vi denna Volvo  Duett 1963. Mina föräldrar hade en Volvo Duett när jag var tonåring och den var blå och grå. Vi åkte ofta ut i den bilen till små mysiga badstränder. Volvo Duett är en personbil tillverkad av Volvo mellan 1953 och 1969

 

  

       

Volvo Museum

 

Klicka här för att se mitt bildspel gällande Volvo- bilar 2019. Där ser man även Volvo Duett                         


   

Lacken är lite skamfilad men för övrigt ser den väldigt bra ut. Den har fått karaktär

 

  

Vi gick förbi en Chevrolet Van från 1989 på en av våra promenader

 

 

 Jag såg denna Cadillac från 1963 på gatan utanför vårt hus. Då rusade jag ut på balkongen för att fota den långa tjusiga bilen 

 

  

  

En Chevrolet Bel Air 1957 som jag fotade en dag då vi promenerade genom Västerås centrum


  

 

En bil på en parkering som hade motivlackat eller lagt på en plastfilm så det såg ut som motorn under motorhuven. Det såg rätt roligt ut


 

På ena sidan av bilen fanns det en motivlackering i form av en giraff

 

                                                    

Bordslampa Giraffe från Kare e-shop

 

På andra långsidan av bilen denna figur. Vädret som är nu passar mig perfekt, lite regn på natten och solsken på dan och lagomt varmt. Känner inte av pollen just nu och då blir man piggare. Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Nu är det onsdag så vi går mot en helg igen. Ha det bra och sköt om er

 

       

Derek Hough & Cheryl Burke med Still rock and roll to me. Lite fartfylld dans så här på onsdag förmiddag


                                                         

Clipart Library

#Volvo #Chevrolet #Cadellac #Chevrolet #Giraff #Derek

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards