Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Malin wiper - 9 maj 2023 09:45


 

När vi gick omkring på Västra Mälarstrand för att kolla på båtar med min son så såg vi denna snygga Citroen 2CV6 från 1988. 

 

                         

 

Klicka här för att se en Citroen från 1987


 

 

Detta är en bild min son tog som jag fick mejlat till mig. 


 

 Vi hade även tur att få sen denna VOLVO P 1800 ES från 1973. Den i gästhamnen

 

      

Ett klipp på denna Volvo P 1800. Kolla in bakrutan som är lite speciell


 

Tyvärr så var det dåligt fotoläge i och med alla speglingar från träd och en skarp sol


 

Vi gick omkring på denna gångväg genom båthamnen för att bara njuta och kolla på båtar

 

                            

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var till Notudden 2020. Notudden ligger en bit innan man kommer till västra hamnen. Klicka här för att se när vi promenerade på Öster Mälarstrand 2020


 

Här har vi gått ut på en brygga 


 

Efter att ha gått på promenadvägen så kommer denna bro 


  

 

På motsatta sidan där det går en väg in till hamnen så kom en lastbil och drog en motorbåt som skulle sjösättas

 

 

En motorbåt vid en brygga och nu har många båtar kommit i vattnet.  

 

  Detta är en bild från i söndags då min man och jag fortfarande hade kvar hyrbilen och åkte runt lite. Vi hamnade på Lövudden framför Lövudden Strand hotell & Konferens. Framför hotellet stod denna bänk med en skulptur i form av en gorilla. Där slipper man sitta ensam

 

Klicka här för att se när vi var till Lövudden 2020

 

       

Here comes the sun The Beatles. Här en cover av denna låt med  One time weekend. Klicka här för att läsa om bandet

 

Vi har nu hela 11 grader varmt på morgonen och solen skiner så nu är det dags att gå ut i vårvädret och bara njuta. En dag blev det 8,85 km men i går kom vi upp i 6 km. Synd bara att vi har en sån skrämmande och skenande värld. Fast nu tänker jag glömma för en stund och gå ut i en grå verklighet som just nu ändå skiner upp. Ha det nu bra ni som tittar in och sköt om er. 

 

                                      Solig hälsning från Malin  



#Citroen #Volvo #brygga #bro #sjösättas #gorilla #One 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards