Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2023

Av Malin wiper - 13 maj 2023 09:30



                    

Hej på er! Hoppas ni har det bra och njuter i vårsolen. Jag mår lite bättre nu för jag har gått lite på diet och ätit välling och druckit mindre med kaffe. Huvudvärken har dämpats ner så nu kan vi ta promenader igen. Längtar tills vi kan fixa på balkongen men det blir nog bara blommor i år och nästa år köper vi nya lite större balkongmöbler


 

Jag har köpt mig en randig topp på Lindex för ett tag sen och den satt så bra och kändes bekväm. Den kostade 245 kr. Förut hette såna här plagg jumper men numera topp

 

                                                   

Clipart Library

 

Så här ser ärmen ut.


 

Denna tröja har jag köpt på Röda Korsets second hand för bara 50 kr. Den såg nästan oanvänd ut och den är inte så tjock 

 

 

Såg dessa i ett av fönstren på Röda Korsets second hand. Dom var många storlekar för små för mig


  

För nån månad sen köpte jag denna topp på Cassels och den är mörkt rosa (cerice) med mönsterstruktur och en ärm ner till armbågen med en mudd. Den är lite vid i ärmen och lite puffärm. Den är tunn och sval

 

 

Min son samlar på små nallar när han ser nån som faller honom i smaken. Detta är den senaste i samlingen "Ballerina" nalle, supersöt. . Man kan samla på det mesta. Själv började jag samla på porslinsskrin jag hittade på second hand men det gick överstyr så jag gjorde nåldynor av skrinen och gav bort. Det jag har kvar i min tändarsamling gör jag mig inte av med. 

 

Klicka här för att se en nallebjörn jag såg ute på marken 2021

 

 

Min son har även denna nalle där det finns en parfymflaska när man skruvar bort huvudet. Den är även fylld med parfym. Så han har många roliga nallar med olika uttryck.   

 

 

Detta är en nallebjörn jag såg på marken 2022. Klicka här för att se en nallebjörn jag fick av min son 2016

 

      

Detta är ett av soundtracken till filmen Ted en komedi från 2012. Klicka här för att se vad jag skrev om filmen i min blogg 2013. Jag gav den svidande kritik

 

   

Lite vackra tulpaner jag såg i en rabatt som nu slagit ut

 

 

En av dom på nära håll

 

 

När jag såg denna lyriska uteplats så kunde jag inte låta bli att fota. Där skulle jag kunna sitta med en cappuccino och en supergod croissant. Jag fick en italienkänsla och trädgården gick inte av för hackor heller så utsikten var magisk. Hoppas ni får en magisk lördag mina kära besökare. 

 

          

En kanaltur i Venedig

                           

#topp #nallar #soundtracken #tulpaner #Venedig

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards