Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Ted!

Av Malin wiper - 28 februari 2013 12:00

    

Nu har jag sett filmen Ted (stavas ted) som min son tipsade mig om. Det är en amerikansk fantasy-komedi från 2012, regisserad av Seth MacFarlane med bland andra Mark Wahlberg och Mila Kunis i huvudrollerna. Sången Everybody Needs a Best Friends, som framförs av Norah Jones, blev oscarsnominerad för bästa sång.


 

                          


Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. 


Filmen berättar historien om John Bennett, en vuxen man som måste hantera sin älskade teddybjörn som blev levande till följd av en önskning när han var barn... och som vägrat lämna hans sida sedan dess.



                         

 

Filmen har fått jättebra betyg och mottagande men jag tyckte den hade lättköpt humor med många underlivsskämt som bara gjorde mig och min man trötta. Ville ändå se klart filmen för att bilda mig en uppfattning och den hade kunnat bli ännu bättre utan dessa tröttsamma skämt. Fast jag gillade själva idén med nallen och killen. Efterråt när jag tänker på filmen så var den rätt rolig så hade dom slopat värsta grova skämten så hade jag gett den 3 i betyg men det blev lite för mycket när var och varannan mening innehöll grova under-bältetskämt.   


Av mig får filmen bara 2 nallebjörnar av 5 möjliga i betyg. 

 

  

Trailern


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild från filmen där Norah Jones sjunger och skådespelar lite också.

 
 
Sirpa

Sirpa

28 februari 2013 13:04

Hej! Aaah jag har fortfarande inte tittat på TED även jag har den hemma:/ Nu när ryggen är bättre så är jag så rastlös att jag kan inte sitta stilla:) känns att jag måste hela tiden göra nått som bara låg över allt när jag kunde inte röra mig. Idag har jag bland annat broderat!
Nu hänger den fina handduken i köket men bilderna kommer senare:)
Har en skön torsdag!
Kram Sirpa

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

28 februari 2013 15:34

Det är ju ingen brådska och jag tror dom flesta gillar filmen och den hade blivit bättre utan under bältet skämten hela tiden men jag är nog för gammal för sån humor ;))

Kul att du broderar, det är på modet igen och finns mycket att välja på. Vad kul att du gillade handduken så mycket och att den nu hänger där så fint

Ha en fin torsdag själv
kramar

 
Annelie

Annelie

28 februari 2013 16:42

Hahahaha, jag visste inte ens om denna film.

Trevlig fortsättning på veckan.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 februari 2013 22:22

Inte jag heller förrens min son talade om detta.

Ha en fin fortsättning själv goa du¨

kramar

 
Cattis

Cattis

12 januari 2014 21:58

Såg filmen igår och jag håller med dig angående vissa saker i filmen.
Känns inte alls kul när det är så och jag skulle inte vilja sitta och titta på den tillsammans med mina barn och barnbarn.
Så ska det ju inte vara. Men jag är lite pryd av mig. :)

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

13 januari 2014 08:48

Håller med dig fullständigt. Jag är också lite pryd för man är uppfostrad så och blir ibland chockad av allt man får se på tv.

Ha en skön början på veckan kära vän
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards