Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 maj 2023

Av Malin wiper - 5 maj 2023 07:45


 

Tittar man sig omkring när man är ute och promenerar så kan man få se mycket mer än djur och vacker natur. Här ett cykellås som låg på en stor sten vid en trottoarkant det har säkert tappas från nån cykel och en vänlig själ har lagt den på stenen. Jag har skrivit mycket om nedskräpning, borttappat och stulna saker dom sista åren. Nu bor vi ju på ett nytt ställe så jag tar upp den tråden igen emellanåt


 

Lite mer iögonfallande var detta med ett par blå jeans som hängde på ett staket. Jag tror dom ramlat ner från en balkong och sen har nån hängt dom över staketet. Dom kanske hängde på tork efter tvätt och blåste ner. Det är en teori men det finns ju fler. Dan efter var dom borta


 

En gullig liten barnfoppatoffel såg jag i en plantering framför ett hus. 


 

Framför en miljöbod stod denna fotölj lutad och den har nog sett sina bästa dagar. Sittdynan fattas i den också. Det kanske skall föreställa en miljöbods loppis..  


 

Här ser man den från sidan och den kanske blir riktigt fin med rengöring och en ny sittdyna, eller så har den gjort sitt


 

Här har nån ställt ifrån sig en tom flaska liquire som går under namnet Små Sure sour apple 

 

  

På sidan om en annan miljöbod låg en trasig papperskasse och ovanpå en tom flaska Cava. Cava är ett av världens mest kända och exporterade mousserande viner. Det tillvarkas på traditionellt vis med en andra jäsning på flaska   

                     

          

Jerry Lee Lewis med Boggie Woogie Country man, Swinging doors drinking wine


 

Detta är en tråkig syn i ett buskage som tyvärr blir mer och mer vanlig. Mänskligheten verkar bli mer och mer avtrubbad ju längre åren går. Till saken hör att det fanns en papperskorg bara några steg därifrån

 

                                                      

Clipart Library

        

Ett renare hav heter detta klipp från Håll Sverige Rent. Det hade inte behöva se ut så här om alla slutade slänga skräp. Vi tar död på oss själva till slut, så knäppt. När jag växte upp så blev det ett himla liv på folk om dom såg nån slänga nåt skräp på marken så det var sällsynt. Jag tycker det är fel att vi som sköter oss och aldrig slänger skräp på marken skall plocka upp efter andra. Detta måste upplysas om ända från barndomen och sen fortsätta att prata om i skolorna om vad konsekvenserna blir i slutändan. 

 

                        Nu önskar jag er en skräpfri fredag och helg

 

                                                                


#cykellås #jeans #barnfoppatoffel #fotölj #apple #Cava #hjärnan

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards