Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2023

Av Malin wiper - 19 maj 2023 09:15


 

På vår promenad i går så såg vi denna svart blänkande CHRYSLER VALIANT V 200 från 1964. Nu börjar verkligen veteranbilarna komma ut från sin vintervila


 

Den verkar vara omlackerad i denna svarta färg


       

The Beatles med I Feel Fine och den är från 1964 precis som bilen.


    

 

Vi gick även in till centrum i går för vi var lite uttråkade. Gick förbi en sommarrestaurang där dessa växter med en lykta stod så fint


 

En fika på Bageri April blev det också och det i form av morotskaka med underbart god topping


 

En vas med vackra blommor stod på vårt bord


 

På ett av dom andra borden lite tulpaner. Jag fick ett deja vu att jag kanske haft denna bild med förut


 

På en av våra promenader tittade jag in på detta paradis. Där måste det vara rogivande att sitta och kolla ut över en fin trädgård. På kvällen med lite god dryck och tilltugg


 

Enligt min mans app så är denna blomma en Kejsarkrona. Då kom jag att tänka på det engelska vansinnet med kungakröningen där han hade en krona på sig värd en miljard. Det hade räckt till många munnar att mätta. Sen alla andra utgifter för spektaklet också 

 

                                          

      

Reina Del Cid med King of the road (Roger Miller cover). Reina Del Cid är en amerikansk singer-songwriter. Klicka här för att höra orginalet med Roger Miller

 

 

På en annan av våra promenader såg jag denna sneakers på ett elskåp och då går ju fantasin igång. Detta är inte nåt ovanligt numera för jag har sett sånt förr och jag har även sett en liknande sko på en parkbänk. 

 

                                                             

Klicka här för att se KD:s nya förslag, och dom skall vara ett religiöst parti. Förslaget är så korkat och kommer att ställa till så mycket så man blir mörkrädd. Men jag är inte förvånad när vi har en partydrottning som leder partiet. Jag har bara stött på galenskap då det gäller religion


 

Små skulpturer i form av kvinnokroppar som tränar med en guldboll. Dom fotade jag i fönstret hos Ekströms Konst. Det pratas så mycket om kroppar numera och det var ju även ett förslag om att överviktiga skulle få betala mer skatt. Det är så korkat så man baxnar.. Klicka här för att läsa om detta


Vi har 12 grader på morgonen och solen glädjer oss fortfarande med sin närvaro. Vi håller på att ändra om lite i tv rummet för jag fick en idé. Vi skall färdigställa detta så fort vi har en reservdel vi köper i dag så nu måste vi ner till centrum igen. Så småningom måste vi även ha nåt i hallen där det är tomt bredvid förvaringsmöbeln. Nu har vi i alla fall nästan allt klart så vi har en härlig hemkänsla och jag gillar lägenheten till tusen. Jag har alltid önskat att få bo i en hörnlägenhet och nu fick jag den önskan uppfylld. Vilken känsla det är att kunna titta ut åt tre håll och bara stå och kolla ut över folklivet. Det är verkligen en högre puls här. Hoppas ni har en härlig fredag och helg att se fram emot. 

 

                  

 

 


#Chrysler #Beatles #morotskaka #paradis #Kejsarkrona #Reina #sko #Ekströms

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards