Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Café Nydala i Nydala...

Av Malin wiper - 16 juni 2014 08:00

  

Min man och jag firade 23:årig bröllopsdag i lördags 14 juni. Egentligen var vi bortbjudna på ett födelsedagskalas men vi hade noll ork att träffa folk och det var synd. Så vi har åkt ut ensamma några gånger på landsbygden för att få tillbaka kraften och lugna ner våra kroppar (skriver om det senare). Här är vi på väg in mot Café Nydala som ligger så fint vid Nydala Kloster. Klicka här för att komma in på Nydala Klosterträdgård

 

   

Klicka här för att komma in på en sida och se vilka öppettider dom har och vilka som driver Cafét dit vi varit och njutit några somrar. 

 

   

Här går man in till Cafét och man kan både sitta ute och inne. Trädgården är stor och har olika möblemang och det är så trivsamt med vacker omgivning och trevligt bemötande cafét     

 

Klicka här för att se vad jag skrev om Café Nydala 2013. Klicka här för att se vad jag skrev om Café Nydala 2011 

 

   

Här ser man en del av Cafét inomhus

 

   

Det var så blåsigt i lördags så vi satt inne och min man var nyttig och tog en jättestor köttbullssmörgås som föll honom i smaken. Jag kunde inte motstå deras superba citronpaj som var av bästa slag. Vi glömde att be nån fota oss tillsammans när vi satt och pratade med glädje om dom åren vi varit gifta med varandra....      


  Vi åkte sen vidare ut på lite naturäventyr och man kände hur kraften kom tillbaka och man slappnade av. När vi kommit en bit så såg jag att min man inte hade sina vigselringar på sig så jag trodde att han glömt dom hemma. Han blev alldelses ställd och hade glömt dom på handfatet i Caféts toalett när han rengjorde mina glasögon. Tänk om min man mist sina ringar på vår bröllopsdag...   Vi tog reda på numret till Café Nydala och ringde dom och det visade sig att nån hade tagit reda på våra ringar och lämnat in dom så vi kunde hämta dom senare. Vi blev jätteglada och bestämde oss för att åka dit igen dan efter på söndagen 15 juni

 

   

Då var vi tillbaka igen och denna trevliga man överräckte min mans ringar och vi bestämde oss för att fika igen men då ta deras hemgjorda ostkaka med grädde och hjortronsås. Vi frågade mannen om han visste vem som lämnat in våra ringar. Han sa då att dom inte bodde så långt ifrån Cafét i ett gult hus och då bestämde vi oss för att köpa med oss 4 citronpajer och en påse med franska mandelskorpor i choklad/apelsin smak och sen åka dit efter att vi fikat     

 

   

Nu är min man ringmärkt igen. Han har inte ringarna på sig jämt numera för han har lite ont i fingrarna och sväller ibland men han har dom på sig när han kan. Tyvärr så kan vi inte ha våra ringar längre på ringfingrarna för när vi gifte oss vägde vi båda ca 30 kg mindre. Nu får vi ha vigselringarna på lillfingret 

 

   

Vi testade  deras hemgjorda ostkaka och den smakade helt underbart god och även tillbehören och till detta tog vi en god kopp kaffe.

 

   

Sen tog vi med oss det köpta och åkte till familjen som lämnat in ringarna

 

  

Här ser ni den fina lilla familjen som jag fick att ställa upp på bild också. Deras små flickor var så söta i sina klänningar och dom bodde så idylliskt men skulle till att flytta så småningom till Sävsjö. 

 

   

Ytterligare en bild på familjen som var så ärliga och härliga som såg till att vi fick behålla våra vigselringar tillbaka. Kolla in vilket vackert och tjockt hår mamman har. Tusen tack snälla ni, det glömmer vi aldrig...     

 

Nu önskar jag er alla en fin början på veckan...      

 

 

#Nydala #Vigselringar #Familj #Ostkaka  #Citronpaj #Köttbullssmörgås

 
 
Ingen bild

Familjen Lindemann

16 juni 2014 09:37

Hej!!

Tack så jätte mycket för de goda kakorna och pajen!! :)Hoppas ni fick en fortsatt härlig söndag och hoppas verkligen eran bröllopsdag i lördags var fin, trots missödet med ringarna :)

Tack även för att vi fick äran att vara med i er blogg!

Många varma hälsningar Samuel, Frida, Line och Lykke, i det gula huset i Nydala :)

Malin wiper

16 juni 2014 09:51

Vad roligt att ni kom in på bloggen och kollade. Bra att det smakade bra för ni är värda det och mycket mer. Vi hade ändå en jättefin bröllopsdag och vi fick ju firat den två gånger också ;) med två besök efter varandra ;) Vilken fin familj ni är man blir rörd.

Det var så roligt att ni ville vara med i bloggen för man vill hylla ärlighet och det hade inte varit nån höjdare att mista ringar som man haft i 23 år.

Många varma hälsningar tillbaka till hela fina familjen.

Hoppas ni får en toppensommar

Kram från
Malin & Thorleif

Det är min blogg men min man får vara med på bild ofta och även göra gästinlägg ibland

 
Hebbe

Hebbe

16 juni 2014 13:50

Ja det är ett litet paradis,djupt in i fjällvärlden.Det finns en hel del att göra när jag kommer upp första gången efter vintern,men det fixar sig oftast ganska bra..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 juni 2014 14:24

Där skulle min man trivas. Vad härligt du har det

Ha en skön dag
kram

 
Annelie

Annelie

17 juni 2014 15:52

Wow, vilken tur din man hade som fick tillbaks sina ringar.
Å vad ni är snälla,, som till och med åkte hem till upphittarna med en massa gosaker. Ni är såå godhjärtliga..

Sitter här och få svälja undan en massa saliv när jag ser bilden på citronpajen,, den ser ju såååå god ut. Jag älskar allt med citron.
Sen måste jag ju även erkänna att ostkakan ser också himmelsk ut.

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 juni 2014 16:20

Det var verkligen tur och vi var så tacksamma för att familjen hittade dom och sånt skall belönas tycker jag. Tack för dina snälla ord fina Annelie. Du är en sån godhjärtad person själv

Citronpajen var av det godaste slaget så jag njöt som bara den. Ostkakan var också njutbar

Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards