Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Café Nydala!

Av Malin wiper - 24 juni 2011 18:11

     

På förmiddagen tog vi bilen och åkte mot Nydala. Här ser ni Nydalas Café som är jättefint och när det är soliga dagar så finns det många möblemang att välja på när man sitter ute och myser. Vi var dit flera gånger förra året.  


Klicka här för att läsa om familjen Norrby som nu driver Café Nydala. Klicka här för att komma in på Nydala klosterträdgårds hemsida


   

Den här trevliga och glada tjejen är en av ägarna. Vi kände inte igen oss sen förra året och då sa hon att dom hade tagit över Caféet i början av juni. 


   

Här är det massor av godsaker som vi lyckades motstå...  


   

Här är resten av ägarna. Det var en vänlig och gemytlig stämning därinne och sånt betyder jättemycket för trivseln.


   

Jag fick fota deras fantastiska räksmörgås.


  

Den här morotskakan såg också jättegod ut....  Det var nästan så att tandvattnet började rinna trots att jag inte har sånt sug längre...  Dom har även lite maträtter och sallader.


 


  

Det var helt annorlunda därinne nu än förut så dom nya ägarna satt sin prägel på stället och så skall det vara.


  

Här sitter mannen och jag och njuter av en liten god kaka med lite chokladmousee inuti. Den gav inget sockersug alls och deras kaffe var jättegott. Den unga tjejen föreslog att hon kunde fota oss och det uppskattades verkligen


  

Man kände sig verkligen som hemma

  

  

Jag gillade dom skira romantiska spetsgardinerna.


   

  

Dom hade detta fina rynkade tyg runt disken och det gjorde att det blev en härlig känsla av teater eller bio....  


  

Midsommarstången hade inte kommit upp än. Dom skulle ha festligheter 15.00



 

Detta gamla fina stenhus ligger snett bakom caféet. Klicka här för att läsa inlägget från förra sommaren när vi var till Nydala


Tyvärr är jag så missnöjd med den nya kameran "Canon Power shot SX210IS" men min man sa att man inte kunde byta. Öppet köp har ju alltid funnits och nu kan det vara för sent men vi skall åka till Elgiganten på söndag där jag köpt kameran. Det går inte att ta såna närbilder som jag gjorde med den gamla kameran. Min man glömde kolla detta med macro. Den nya kameran har macro 5 cm och den gamla hade 3 cm och då kommer man närmare. Jag vill ju nästan komma in i blommorna och fick nästan aldrig några misslyckade blombilder med den kameran. Med den nya så blir mer än hälften suddiga. Sen har den svårt att fokusera. Zoomen är urdålig också så jag blir förvånad när min man läst så mycket bra om denna kamera. Jag tycker bilderna blir mycket sämre fast jag bearbetar dom i fotoprogrammet.   


  Klicka här för att komma in på en häftig blogg  som heter Ljuva 50-tal där dessa koppar och mycket mer finns.

 
 
Vicke

Vicke

25 juni 2011 08:48

där hade ni det bra ser jag, ha en fortsatt trevlig helg nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juni 2011 09:12

Ja du det var toppen

Ha en fortsatt fin helg själv
kram

 
Pisan

Pisan

25 juni 2011 08:50

Vilket fint café! Jättefint inrett. Och allt såg så gott ut :-) Min nya kamera är jag inte heller riktigt nöjd med, fast den har jag ju haft i 1 år nu tror jag. Den tar bra närbilder men det är värre med andra bilder, eller så är det jag som inte fattar.... Det är nog mest det det handlar om, fniss.... :-)
Hoppas ni mår bra idag och kommer ut på nåt kul. Själv mår jag inte så bra idag och det blir nog en lugn dag. Skall tvätta lite bara. Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juni 2011 09:12

Det var verkligen fint och toppenfolk som ägde stället. Tråkigt att inte du heller är nöjd med din kamera. Jag har försökt läsa in mig på kameran men jag tror jag fått ett måndagsexemplar. I dag skall vi bara greja inne, jag sy och gubben fixa med fönster.

Tråkigt att du inte mår bra i dag då är det bäst att ta det lugnt. Jag är inte i form heller, dieten tar ut sin rätt.

Ha en fin dag och sköt om dig
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards