Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 maj 2024

Av Malin wiper - Torsdag 2 maj 09:30


 

Det har varit två dagar med fantastiskt vårväder, ända upp till 18 grader varmt och sol. I dag på morgonen är det 12 grader varmt men det kommer att bli lika som i går. Vi promenerade nästan 7 km i går och snart skall vi ut igen 

 

 

När vi var på Röda korset häromdan så frågade vi efter en tjej som heter Sara som arbetade där ett tag. Hon började ett annat arbete som hon sökt och försvann därifrån. Döm om vår förvåning när hon dök upp framför oss i går med denna fina Bedlingtonterrier. Den hette Otto och var en valp så hon hade inte haft den så länge. Hon hade flyttat till vårt bostadsområde en bit bort. Vi har saknat henne för hon var så gullig och trevlig. Om hon får tid så tittar hon in till oss så småningom

 

 

Vi tog en fika på Direkten i går och där har man stora panoramafönster att se ut från. Då såg vi denna Faraohund på andra sidan gatan med sin husse. Den var så mäktig och fin, bara 9 månader gammal. Min man sprang ut och fotade med sin mobil. Jag var för trött i och med att jag varje år får nån slags vårtrötthet. Jag får tvinga mig till allt. Det är därför jag inte har gillat vårarna så mycket men i år så njuter jag av solen, friheten och grönskan mer än på länge. Vi behöver detta efter en jobbig vinter inte bara för vädret utan även världsläget

 

  

Mannen hade inget emot att bli fotad, vi frågar alltid. Matte var inne på en butik så dom väntade på henne. 


 

Denna långa tjusiga Buick såg vi i vårt område när vi gick till bussen i går. Jag fotade den förra året också. Som ni ser så har vi haft toppenväder, man ser hur det blänker i bilen


 

Snygg framtill också  med sin fina grill


Vi promenerade nästan 7 km i går och här gick vi förbi en park för både vuxna och barn för det finns många bänkar och bord runtom

 

           

Status Que and The Beach Boys med 'Fun 'Fun 'Fun. Den konstellationen har jag aldrig hört förut. Syrrans man är ett Status Que fan


 

I parken kan man även se denna skulptur i form av en apa


  

Här ser man ett hus vårt bostadsbolag mimer bygger och det är 1 16 våningar vad jag kan se. Det ser lite märkligt ut bredvid dom gamla stenhusen och det blev så tätt. Jag har sån svindel så för mig räcker det att bo på andra våningen och bo i ett trevåningshus som vi gör nu

 

                         

 

Häromdan så sa jag till min man att dom borde måla vårt hus och dom tre andra som också är från 1947. Dom lagade putsen på flera ställen förra året. När jag sagt detta och kom ut från huset så hade dom satt upp ställningar på långsidan för att börja måla, sånt händer mig ofta när jag pratat om nåt. Dom har även lagt ut putsförpackningar på vår sida så vårt hus blir tydligen målat i sommar också.

 

               Nu önskar jag er en så härlig torsdag som möjligt kära besökare

 

                            

 

          

Vi åkte även ut till Stora Coop i stenby för att handla blomjord och åkte sen buss tillbaka till centrum. Vi kom då mitt uppe i 1:a Maj demonstrationen i centrum så jag filmade lite. Klicka här för att läsa om att det blev oroligt även här i Västerås i och med NMR som störde. Det känns kusligt och oroligt med fler och fler såna falanger som dyker upp. 


                                           


#Bedlingtonterrier # Faraohund #Buick #Status #skulptur #höghus #demonstration

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards