Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 maj 2018

Driftsstörningar Borgåsunds Hamncafé och Ry Cooder

Av Malin wiper - 17 maj 2018 08:00

 

Hej på er! Vi har haft driftstörningar så jag har inte kunnat komma in här sen i går morse. Det är ju inte klokt hur ställd man blir utan dator. Blev så glad nu att komma in här igen och det är helt sjukt hur beroende man blivit av nätet. Fint väder fortfarande men skall bli lite svalare till helgen och det passar mig utmärkt för jag däckade av värmen i går och kunde inte gå ut


               

 

 

Jag har inte kunnat planera några inlägg så det blir lite huller om buller. En bild jag tog sist då vi var till Strängnäs en lagomt varm sommardag förra sommaren.

 

 

En gul Honda stod och lyste upp på Erikslunds parkering bland alla dämpade bilfärger. Vi är inne på vår tredje Suzuki Wagon R+ och den första vi hade var gul och fick nament "gulan". Den andra var röd och blev kallad "Den lilla röda". Nu har vi en silvergrå och den kallar vi för "Silver". Den gula köpte vi helt ny och den gulfärgen var supersnygg och det fanns bara ett visst antal av den färgen på det märket. 

 

     


Oldalak 

 

Borgåsunds Hamncafé slår upp portarna 26 maj. Det drivs av Susanne Croner som även driver Hallstaparken. Vi har varit dit några gånger och det är jättemysigt och vackert ställe med mälarens vatten bakom cafét                  

 

Vi verkar vakna av oss själva 07.00 så man känner sig som en inställd klocka i kroppen. I dag är det nyöppning av vårt Lidl här i Hallstahammar. Dom har haft stängt i 3 dagar för att göra om butiken. Vi skall gå dit och kolla för det är en del extrapriser dagen till ära.

 

                     Ha nu en skön tordag så här före en ny helg igen!!!!!

 

 

                            


      

Ry Cooder med The Prodigal son. Han föddes 1947 och är en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han är bland annat känd för sitt engagemang inom varierande genrer av nordamerikansk folkmusik 

   

#Driftsstörningar #Strängnäs #Gul #Borgåsund #Ry

 
 
Pisan/Liten Uggla

Pisan/Liten Uggla

17 maj 2018 11:32

3 liter vatten/dag och det är lättare att klara värmen, utan att däcka. Jag vet att det kan vara svårt att få i sig så mkt vätska men det hjälper. Gärna nåt sött, inte alla 3 literna men litegranna. Och äta nåt salt. Jag klarar värmen bättre nu sen jag slutade med en av medicinerna jag ätit i flera år, svettas inte lika mycket - tack och lov för det var jättejobbigt.
Lidl är en kul butik tycker jag, där hittar man alltid nåt, kanske inte matvaror varje gång men de har ju så mycket annat. Har köpt en hel del kläder där faktiskt och de är av bra kvalité. Ha en fin torsdag, kram till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 maj 2018 13:01

Då dricker jag alldeles för lite vatten och får tänka mig för. Tack för tipsen Pisan det uppskattas. Vad skön att du inte svettas lika mycket. Jag svettas mest i ansiktet. Lidl har verkligen utvecklats till bra butiker. Som du säger så finns det ju lite av varje där med både saker och kläder.

Ha en fin torsdag du också
kramar från
Malin

 
Bittan

Bittan

17 maj 2018 11:45

Hej! Nu har jag äntligen skrivit på min blogg. Ja du man är väldig beroende av data det ser man då vi skulle överföra pengar till vår son i förrgår då Nordeas internetbank låg nere hela dagen. Som tur var så kunde vår son vänta på pengarna och igår fungerade det. Vår son bor i Landskrona och det är vårt enda barn vi har.
Idag är det äntligen lite mulet väder och endast 16+. Jag får sån huvudvärk när det är över 25+ som det varit tidigare dagar.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 maj 2018 12:59

Vad kul då skall jag titta in till dig. Man är verkligen beroende av nätet numera och känner sig helt ställd när det inte fungerar. Vad tråkigt att banken var nere hela dan.

Vi har också lite kallare men det känns mer lagomt nu. Jag får också huvudvärk och tryckande känsla i huvudet när det är för varmt.

Ha en jättefin dag själv
kram från
Malin

 
Fenixmona

Fenixmona

17 maj 2018 14:37

Jodå, nog är det så att vi blir alltmer beroende av våra apparater. Fast jag är inte på datorn hemma så mycket numera men jag antar att det blir lite mer när jag går i pension. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.se

Malin wiper

17 maj 2018 16:36

Det blir vi verkligen. Jag började vara ute på nätet när jag fick mina skador. Hade gått under annars om jag inte haft bloggen som blivit en hobby.

Du har lång tid på dig för du är ju mycket yngre än mig.

Ha en jättefin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards